- GRUPY
- ›
- Jagódki
- ›
- Zabawy Jagódek
Zabawy Jagódek
Jesteśmy Jagódki, czarne Jagódki,
mieszkamy w lasach zielonych .
Oczka mamy czarne, buźki granatowe,
a sukienki są zielone i seledynowe.
MARZANNNA
W GOSPODARSTWIE WIEJSKIM
DZIEŃ KOBIET
OWOCOWY KOKTAJL JAGÓDEK
DZIEN KOTA
"HALO ZIEMIA"
Spektakl dla dzieci ONLINE
KOSMOS
WODA
JAKI JEST ŚNIEG?
OGIEŃ
Dmuchamy...
Wiatr...
Zabawy z kodowaniem
Ścieżka sensoryczna
"Zabawa sztuką"-
PEJZAŻ ZIMOWY
malowanie na folii
BAL KARNAWALOWY
PRZYSZLA ZIMA BIAŁA.....
WARSZTATY MYDLARSKIE
ŚWIĄTECZNY SYROP POMARAŃCZOWY
ŚWIĄTECZNA WYMIANA KARTEK
KARTKA
OD PRZEDSZKOLAKÓW Z POZNANIA
NASZA CHOINKA
PORZADKI SWIATECZNE
KALENDARZ ADWENTOWY
ZIMA
"Jagodowy kuferek emocji"
Emocje
"Słoik dobrych chwil"
Emocje
"Gniotek"
Dzień dobry Jagódki !
Witam Was bardzo serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy
Temat przewodni dzisiejszego dnia to: „Pychotki dla leśnej rodziny"
Celem ogólnym jest uświadomienie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy.
Prosze o przeczytanie opowiadania pt. Marcin Mazurek i karmnik"
Zamiast patyczkow proponuje użyć zapałek :)
Dzień dobry Jagódki !
Witam Was bardzo serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy
Temat przewodni dzisiejszego dnia to: „śnieżne kule”
Na początek zapraszam Was do „bitwy na śnieżki”. Ponieważ śniegu za oknem brak, proszę, abyście zrobili kule z gazet lub niepotrzebnych kartek. Ustawcie się z rodzicami po przeciwnych stronach i rzucajcie w siebie kulkami, tak, jakby to były śnieżne kule, na zmianę- prawą i lewą ręką.
Może macie w domu śnieżne szklane kule???
Takie jak np. ta:
Jeżeli nie macie w domu takiej kuli, nic nie szkodzi, możecie obejrzeć ją na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=E_VzzS8sYtk&feature=youtu.be
Obejrzyjcie je dokładnie i powiedzcie z czego są zrobione (szkło, woda), obchodźcie się z nimi ostrożnie, ponieważ są delikatne, gdyby upadły nam na ziemię mogłyby się rozbić. Sprawdźcie teraz proszę wirujące w środku drobinki śniegu, w jaki sposób one opadają, wolno czy szybko???
Dzisiaj zapraszam Was do wykonania własnych kul śnieżnych, które mogą być wspaniałym prezentem świątecznym dla bliskich, np. babci lub dziadka. Bardzo proszę rodziców o pomoc w wykonaniu, ponieważ nie będzie to łatwe zadanie J
Do wykonania szklanej kuli będzie potrzebne:
-mały słoik z nakrętką
-ulepiona z plasteliny zimowa figurka (np. bałwanek), lub figurka z Kinder niespodzianki
-dzbanek z wodą
- sypki brokat, lub drobne cekiny
-gliceryna
- łyżka
-jeżeli używamy gotowych figurek- klej
Odkręćcie słoik, przyklejcie figurkę z plasteliny do zakrętki, figurkę z Kinder niespodzianki przyklejcie za pomocą kleju (używając kleju, poczekajcie aż wyschnie). Do słoika wsypcie brokat lub cekiny i wlejcie wodę. Dodajcie 1 łyżkę gliceryny. Zakręćcie mocno słoik. Potrząśnijcie słoikiem tak, aby brokat, cekiny wymieszały się z wodą, a teraz możecie obserwować jak pomału opadają na dno. Brawo, wykonaliście swoją własną szklaną śnieżną kulę.
Jeżeli nie macie odpowiednich materiałów do wykonania kuli ze słoika, możecie wykonać ją z papieru, na przykład tak:
Wiem że kreatywności Wam i Waszym rodzicom nie brakuje, miałam okazję przekonać się o tym wczoraj ;),
pochwalcie się więc proszę, na grupie, swoimi dzisiejszymi dziełami, pracami .
Proszę Was, abyście spróbowali, z pomocą rodziców, zaśpiewać i zatańczyć poznaną wczoraj piosenkę „Bałwanek”.
Na koniec jeszcze jedna zabawa ruchowa. Na hasło rodzica: „Pada śnieg” przesuwajcie rączkami w powietrzu od góry do dołu i machajcie paluszkami. Na hasło: „Ale mróz”- rozcierajcie rączki chuchając na nie. Prośba do Rodziców- podawajcie hasła naprzemiennie, a następnie 2 takie same z rzędu, pozwoli to dzieciom rozwijać skupienie uwagi.
Pozdrawiam Was serdecznie i cieplutko,
życzę udanego i spokojnego weekendu,
do zobaczenia wkrótce!!!
Witajcie kochane Jagódki i Rodzice
Dzisiejszy dzień zaczniemy od porcji ćwiczeń. Proszę rodziców, aby ustawili krzesła, jedno za drugim tworząc Wam w ten sposób „zimowy tunel”, proszę spróbujcie pod nim przejść…. czy Wam się to udało??? Jeżeli tak to spróbujcie przejść jeszcze raz.
A teraz nauczymy się piosenki pt. „Bałwanek”. Proszę rodziców, przeczytajcie dzieciom tekst piosenki, następnie wspólnie z dziećmi powtórzcie tekst i zaprezentujcie układ taneczny do piosenki:
(dzieci wykonują gest lepienia kul ze śniegu)
1.Ulepiła Hanka
małego bałwanka
małego bałwanka.
Raz, dwa, trzy!(dzieci klaszczą trzy razy)
Bardzo się cieszyła,(malujemy uśmiech na buzi)
wesoło tańczyła(obrót wokół własnej osi X2)
wesoło tańczyła.
Raz, dwa, trzy!(Klaszczemy trzy razy)
2. Miał bałwanek nowy
nosek marchewkowy,(wskazujemy nos2X)
nosek marchewkowy.
Raz, dwa, trzy!(klaszczemy 3X)
I dwa oczka czarne,(wskazujemy oczy)
a na głowie garnek,(nad głową rączkami rysujemy kształt garnka X2)
a na głowie garnek,
Raz, dwa,trzy! (klaszczemy 3X)
3. Słonko zaświeciło,(machamy w górze rączkami)
śnieżek roztopiło,(machamy rączkami w dole x2)
śnieżek roztopiło.
Raz, dwa, trzy!(klaszczemy 3X)
Więc się smuci Hanka,(dzieci robią smutną minę)
że nie ma bałwanka,(rozkładamy ręce na boki x2)
że nie ma bałwanka.
Raz, dwa, trzy!(klaszczemy 3X)
(gest lepienia kul śnieżnych)
4. Ulepiła Hanka,
nowego bałwanka,
nowego bałwanka.
Raz, dwa, trzy!(klaszczemy 3X)
Bardzo się cieszyła,(malujemy rączkami uśmiech na buzi)
wesoło tańczyła,(obracamy się wokół własnej osi X2)
wesoło tańczyła.
Raz, dwa, trzy!(klaszczemy3X)
Teraz drodzy Rodzice przeczytajcie dzieciom tekst opowiadania ruchowego, a zadaniem dzieci będzie odtworzyć ruchem to, o czym jest mowa w tekście. Do wykonania tego zadania potrzebujecie maskotki lub ilustracji pieska.
Poznaj pieska Bobika (Rodzic prezentuje dziecku maskotkę lub ilustrację). Bobik mieszka w budzie na podwórku Adasia i Ani. Dzieci, tak jak ty, chodzą do przedszkola (dziecko maszeruje w różnych kierunkach, wysoko unosząc kolana). W drodze do domu muszą być bardzo ostrożne, bo przechodzą przez ruchliwą ulicę. Zatrzymują się i uważnie rozglądają się na boki (dziecko stoi w miejscu i wykonuje skręty tułowia w prawo i w lewo, po chwili wykonuje skręty głową w prawo i w lewo). Po powrocie z przedszkola do domu witają się ze swoim pieskiem Bobikiem, który biega dookoła dzieci i merda wesoło ogonkiem (dziecko chodzi na czworakach i szczeka). Ale co to? Dziś Ania i Adaś zauważyli, że Bobik jest
smutny, zwinął się w kłębek i nie ma ochoty na zabawę (dziecko układa się na podłodze zwinięte w kłębek, nogi podkurczone, ramionami obejmują kolana). Pomyśleli, że piesek jest głodny, więc dali mu miskę z ulubioną karmą (dziecko w klęku podpartym naśladuje jedzącego pieska, ugina ramiona w łokciach, zbliża głowę do podłogi, następnie prostuje ręce i wraca do pozycji wyjściowej).Piesek co prawda zjadł karmę, ale nadal wyglądał smutno. Znowu się położył i nie miał ochoty na zabawę (dziecko ponownie układa się na podłodze zwinięte w kłębek). Dzieci postanowiły pobawić się z nim w jego ulubioną zabawę – przeskakiwanie przez mały płotek w ogródku(dziecko skacze w różnych kierunkach). Ale
po chwili piesek znowu był smutny (dziecko siada w siadzie skrzyżnym). Wtedy z domu wyszedł tata, trzymał w dłoniach skrzynkę z narzędziami. Tatuś podszedł do budy Bobika, gdzie leżało kilka nowych desek i nowe legowisko dla Bobika, i zaczął naprawiać budę (dziecko na siedząco łapie się za ręce z rodzicem i naśladują piłowanie desek, przeciągają się na zmianę). Piesek zobaczył, co robi tatuś, i zaczął wesoło biegać, podskakiwać w kółko (dziecko biega lub podskakuje). Przewracał się na plecy i radośnie machał w górze łapkami (dziecko w pozycji leżenia tyłem, naśladuje baraszkującego pieska: unosi ręce i nogi do góry i wykonuje krążenia nad podłogą).Teraz Adam i Ania zrozumieli, jakie zmartwienie miał Bobik. Martwił się, że będzie mu zimno w budzie, gdy nadejdzie zima. Dzieci pomogły tacie ocieplić budę, włożyły do środka nowe, ciepłe legowisko, żeby Bobikowi było zimą wygodnie (Rodzic wyznacza miejsce w którym stoi domek -buda dla piesków, dziecko porusza się swobodnym biegiem. Na hasło: Pieski do budy! wraca na wyznaczone miejsce).
Dziekuję Wam bardzo, życzę udanego i miłego dnia, oraz dużo zdrowia!!!
Pozdrawiam
DZIEŃ KREDKI
ZNAMY JUŻ KOLORY PODSTAWOWE, EKSPERYMENTUJEMY Z KOLORAMI POCHODNYMI :)
POZNAJEMY KOLORY:
CZERWONY
NIEBIESKI
ŻÓŁTY
PASOWANIE
ZABAWY Z PUDLEM
WYSTAWA ART-MIKST
POZNAJEMY OWOCE
DZIEŁA NIEMALOWANE INSPIROWANE SZTUKĄ GIUSEPPE ARCIMBOLDO
KISZENIE KAPUSTY
SYROP Z CEBUL
POZNAJEMY WARZYWA
NASZA GIMNASTYKA
DZIEŃ CHŁOPAKA
ZABAWY Z CHUSTĄ
ZIELONY DZIEŃ
PRZYSZLA DO NAS PANI JESIEN
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
JAGÓDKOWE ZAJĘCIA
SYGNALIZACJA ŚWIETLNA
PLAC ZABAW
Poznajemy naszego przyjaciela "Węża"
Czas na przedszkolne jedzenie :)
Zabawy JAGÓDEK
Wersja XML