Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

W co się bawić z Żabką

   Witajcie Żabki   Brak opisu obrazka

 

16.04.2021 DOMOWA WYSTAWA I POCZĘSTUNEK.

Dzisiaj ostatni dzień naszych spotkań zdalnych. Proponuję urządzić z tej okazji domowe święto z wystawą i poczęstunkiem.

„Ustawiamy prace” – praktyczne działanie. Dzieci eksponują w swoim pokoju lub miejscu wskazanym przez rodziców prace, które wykonało w czasie nauki zdalnej, ogląda je , wskazuje co udało mu się dobrze , które zadanie wymagało pomocy, z której jest dumne np. z tego powodu że wymagało dużo cierpliwości. Jest okazja, żeby pochwalić , docenić wysiłek, porozmawiać o obrazkach, pracach. Do ekspozycji może przydać się kawałek sznurka i klamerki , albo......lodówka i magnesy.

„Dekoracje pokoju ” – praca techniczna. Aby dzisiejszy dzień był wyjątkowy proponuję dekorację pokoju wykonaną przez dziecko- oto kilka inspiracji- proponuje aby wykorzystać materiały odpadowe np.: stare gazety, kawałki kolorowego papieru i dużo wyobraźni.....

Brak opisu obrazka

 

„Owocowe i warzywne szaszłyki” – zajęcia kulinarne.

Brak opisu obrazka

 Planujemy szaszłyki - rysowanie dostępnych w domu owoców/warzyw wg rytmu np: jabłko jabłko, marchewka, kiwi, jabłko, jabłko, marchewka kiwi....itd.

Banan, pomarańcza, kiwi, banan pomarańcza, kiwi.....itd

Marchewka, marchewka, kiwi, banan, marchewka, marchewka, kiwi,  banan ...itd

 

 Robimy szaszłyki. Przygotowujemy owoce i warzywa, bezpieczne noże, wykałaczki, talerze i miski. Dzieci wykonują pracę według instrukcji rodzica: myją i obierają owoce i warzywa, kroją je na plasterki i nadziewają na wykałaczki i układają na talerzu lub wbijają w inny owoc, np. jabłko. Przed pracą przypominamy o konieczności umycia rąk. 

https://www.youtube.com/watch?v=NSzwTFmnUb4&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Piosenkidladzieci

 

Co owoce mają  w środku ? Zabawa badawcza Możemy np.policzyć ile pestek ma 1 jabłko- ile jabłoni może wyrosnąć z tych nasion, można posadzić pestki, sprawdzić czy w innych owocach też są. Spróbować jak smakują, nazwać swoje odczucia: np.: to jest słodkie, kwaśne, twarde, miękkie.

Serwetka – wycinanka. Teraz kiedy szaszłyki są gotowe  nakryjmy do stołu . Proponuję przygotować dla każdej osoby (mama, tata, dziecko....) papierową serwetkę , która ozdobi stół. Tu też możecie  wykorzystać stare gazety, papier zarysowany po jednej stronie, papier pakowy.

Brak opisu obrazka Brak opisu obrazka

Dekoracje gotowe, wystawa też, stół nakryty , pora zaprosić rodziców na zdrowy podwieczorek- smacznego:)

 

 

 

15.04 PROSZĘ, PRZEPRASZAM I DZIĘKUJĘ

Brak opisu obrazka

Witajcie Żabki! Dziś porozmawiamy o czarodziejskich słowach. Każdy przedszkolak je zna, ale zanim zaczniemy pracę zapraszam na odrobinę ruchu z Lwem:)

  1. Rączki, nóżki już gotowe? A więc klikamy i zaczynamy!

https://www.youtube.com/watch?v=fpHDsMRCq_A

Skoro dzieci są już rozruszane, pełne pozytywnej energii zapraszam do zapoznania się z tematem dzisiejszych zajęć.

 

  1. Oto kilka zagadek:

Wietrzyk porwał mój kapelusz.

Biegnę za nim, już go chwytam,

Ale wietrzyk powiał znowu,

A kapelusz dalej zmyka...

Pobiegł Tomek co sił w nogach,

Z wiatrem wcale nie był w zmowie,

Zręcznie złapał mój kapelusz,

Już go niesie. Co mu powiem? (dziękuję).

 

Obiad dziś jest bardzo smaczny,

Bo jem ulubiony groszek.

Mam ochotę zjeść go więcej,

Więc do mamy mówię... (proszę).

 

Bartek w biegu trącił Jankę,

Bo chciał bardzo złapać Zdzisia.

Bartek jednak się zatrzymał:

- Nie płacz, Janko, wina nasza!

Ja za Zdzisia i za siebie

Bardzo, bardzo cię ... (przepraszam).

 

  1. Zabawa dydaktyczna „Kelnerzy” – warto do niej zaangażować kogoś z domowników. Osoby  przy stole – są to goście, pozostałe to kelnerzy. Ci ostatni przynoszą na tacy – talerzyku jakiś element, który w naszej wyobraźni będzie jedzeniem. Kelner zachowuje właściwą postawę i dba, by talerz nie spadł i podaje gościom z miłym słowem „proszę”. Goście dziękują. Po chwili dzieci zamieniają się rolami.

Zabawę można rozwinąć tworząc kartę menu i skradając bardziej skomplikowane zamówienia :)

 

  1. W naszej restauracji w tle słychać także muzykę, jesteście ciekawi jaką? Sprawdźcie sami:

https://www.youtube.com/watch?v=Iz_VSfa_VaE

 

  1. Na koniec warto zajrzeć do ćwiczeń z grafomotoryki, na stronę 64. A dla wytrwałych i ciekawskich Żab kilka propozycji do zabawy (do wyboru):

Brak opisu obrazka

Brak opisu obrazka

Brak opisu obrazka

 

 

14.04.2021 środa Matematyczne zabawy.

1.„Jeżeli ci wesoło” – na powitanie piosenka-  rób to co wskazują słowa piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=5qEt-8VY7rM

2. „Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci maszerują, podskakują bądź biegają  w zależności od rytmu muzyki. Podczas przerwy w akompaniamencie  głośno podajemy nazwę koloru, np. zielony. Dzieci muszą odszukać w pokoju rzecz w podanym kolorze i jej dotknąć. Zabawa powtarzana jest kilka razy. Można ustalić że np. kolor czarny powoduje, że dzieci stają prosto w bezruchu.

 3.„Liczymy zakrętki” – zabawa matematyczna.  Proszę o  przygotowanie 9 pudełek , (miseczek, koszyczków, talerzyków plastikowych albo kartek)i bardzo wielu zakrętek od butelek  oraz kartoniki z cyframi1-9.

Rodzic wrzuca do pierwszego pudełka z lewej strony 1 zakrętkę , następnie prosimy, aby do następnego pudełka dzieci wrzuciły o jedną  zakrętkę  więcej. Tak samo robimy z kolejnymi pudełkami. Na koniec dzieci liczą zakrętki w każdym pudełku i dobierają kartonik z odpowiednią cyfrą . Przy ostatnim pudełku  demonstrujemy  cyfrę  9. Później można pobawić się w zadania: np. Ile jest zakrętek razem w pudełku 1 i 4? itd. ale tak, żeby suma  nie przekroczyła 9.

Bohaterem dzisiejszego dnia jest  9

Brak opisu obrazka

 

4.Praca w KP4.10 – wprowadzenie liczby 9 w aspektach kardynalnym i porządkowym.

Obejrzyj kartę pracy na stronie 10. Pokaż tyle palców ile jest na obrazku. Pokazuj palce licząc głośno do 9. Przyjrzyj się cyfrze 9 narysuj ją palcem po śladzie ,a potem palcem w powietrzu. Co przypomina ci ten kształt? Policz głośno czerwone koraliki wskazując je po kolei.

A teraz opowiedz co robią dzieci. Czy kulturalna osoba zostawia po sobie śmieci? Porozmawiaj z rodzicami na ten temat. Wykonaj zadanie wg polecenia w książce.

5.Posłuchaj piosenki https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg

 

 6.„Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.  Włączamy dowolną muzykę, dzieci poruszają się w jej rytmie po pokoju. Podczas przerwy w muzyce słuchają, ile razy mama/tata klaśnie i tyle samo razy wykonują podane ćwiczenie, np. skłony, przysiady, pajacyki, podskoki itd.

7.Domowe zabawy matematyczne - wiem, że bardzo lubicie liczyć, segregować, kodować oto kilka inspiracji do zabaw z wykorzystaniem pomocy, które w każdym domu można znaleźć .....

Brak opisu obrazka Brak opisu obrazka Brak opisu obrazka

8.„Zaproszenia na wystawę” – zaproście rodziców na wystawę ( pamiętajcie o słowach proszę, dziękuję) – z zakrętek, których używaliście do liczenia ułóżcie wzór, obraz.....może mama/tata też spróbują...

                                                                     

                                                                                        Miłej zabawy:)

13.04

W SKLEPIE

Brak opisu obrazka

1. Drogie Żabki, na dobry początek zapoznajcie się z tekstem „Na zakupach” – jest to opowiadanie z serii Dobre Wychowanie. Dziś czyta Wasza Pani… więc koniecznie zajrzyjcie na WhatsApp do swojej Mamusi :) A oto kilka pytań do opowiadania:

- Gdzie poszedł Krzyś z mamą? Co on tam robił?

- Jak na zachowanie Krzysia zareagowała mama?

- Jak skończyła się wyprawa Krzysia?

- Czy chłopiec zachował się właściwie w sklepie?

- A Wy? Jak zachowujecie się w sklepie z rodzicami? Co robicie, gdy chcecie dostać jakąś zabawkę?

- Jakich słów powinno używać się w sklepie i dlaczego?

- O czym świadczy takie zachowanie dziecka w sklepie, jak: tupanie, krzyczenie, wymuszanie płaczem?

 

2. Czas na zabawę sensoryczną „Co kupiłam?”, a do jej wykonania potrzebne będą nasze… zmysły! Wybierzcie jedną z propozycji lub zróbcie wszystkie ;)

Wersja I: Do materiałowego woreczka (do poszewki, do worka na buty z gimnastyki) wsadzamy trzy rzeczy, które można kupić w sklepie. Dziecko wsadza do worka rączki i tylko dotykając wylosowanej rzeczy próbuje odgadnąć co to może być (np. zimna kostka masła, duże jabłko, ciężka butelka wody gazowanej).

Wersja II: Dziecko ma zasłonięte oczy, a w trzech miseczkach przed sobą trzy różne rzeczy, które można zjeść. Dziecko za pomocą zmysłu smaku i węchu próbuje odgadnąć co to za produkty (np. chrupiące płatki kukurydziane, słodka czekolada, gorzka cytryna).

Wersja III: Dziecko nic nie widzi, jedynie za pomocą słuchu musi odgadnąć o jaki produkt chodzi. Dorosły chrupie marchewkę, pije wodę głośno siorbiąc, szeleści gazetą przewracając jej kartki.

Dobrej zabawy!

3. Teraz, jak już posmakowaliście, pochrupaliście, pociamkaliście… czas na zeszyt ćwiczeń – otwieramy go na stronie 9 –jest to zadanie w liczeniu wyrazów w zdaniu i głosek w wyrazach. Koniecznie poproście o pomoc kogoś dorosłego. Zachęcam do omówienia przedstawionych sytuacji na obrazkach.

4. „Na półkach w sklepi” – zabawa plastyczna.

Do wykonania zadania przyda się kartka, klej, flamastry/kredki, na pewno gdzieś w domu znajdzie się jakaś gazetka reklamowa ze sklepu. Rysujemy regał sklepowy, a na nim będziemy ustawiać produkty – koniecznie pamiętajcie, że na jednej półce powinny stać te same kategorie produktów, czyli lale i misie na półce z innymi zabawkami, ogórek i buraczki na półce z innymi warzywami, a koszulka i spódniczka na półce z innymi ubrankami.

Czekamy na Wasze ŻABKOWE dzieła!

DZIŚ URODZINKI OBCHODZI FILIPEK I NICOLA - BĘDZIE IM MIŁO USŁYSZEĆ OD WAS "STO LAT!", umawiamy się na 14:00:)

 

 

Brak opisu obrazka

Nowe słownictwo :

a lion - lew

a monkey - małpa

a zebra - zebra

a giraffe - żyrafa

a hippo- hipopotan

Throw the beanbag
To idealna zabawa na rozpoczęcie pracy ze słownictwem. Dziecko  rzuca woreczek wypełniony grochem  na rozłożone na podłodze karty. Mogą wycelować w słowo, które już znają, a może im się to nie udać, tak czy inaczej wspólnie powtarzamy “wylosowany” wyraz. Po jednej rundzie można przyspieszyć tempo zabawy i/lub w pierwszej rundzie każdy wyraz powtarzać dwa razy (np. wolno i szybko), w drugiej tylko raz (szybko). Bardzo fajna i angażująca zabawa.

Step  on…

Czyli nowa  zabawa, na punkcie której dzieci dosłownie oszalały!   Zasady bardzo proste: dzieci biegają/chodzą po pokoju, w tle gra muzyka, rodzic zatrzymuje ją w pewnym momencie i wypowiada słowo, które dzieci muszą szybko odnaleźć i na nim stanąć.

Telescope
Ta zabawa to także nowość, idealnie nadająca się do powtórzenia poznanych słów, także dla najmłodszych dzieci. Kartę z obrazkiem zwijamy w rulonik i związujemy gumką-recepturką, podajemy ją dzieciom prosząc by  zajrzało do środka i spróbowało odgadnąć, co widzi. Następnie rozwijamy kartę i sprawdzamy na ile przewidywania dzieci się sprawdziły :)

Find an animal

Dzieci poruszają się po pokoju przy muzyce, kiedy muzyka ucichnie rodzic podaje nazwę zwierzęcia do którego dzieci muszą jak najszybciej podbiec.

Guess!
Na sam koniec zajęć, kiedy przychodzi czas na sprzątanie, możecie wykorzystać tę grę. Wszystkie karty odwracamy tak, by nie było widać co się na nich znajduje, wskazujemy jedną z nich i mówimy What’s this? Guess! Kartę odwracamy dopiero, kiedy dzieci odgadną znajdujące się na niej słowo. Po kolei zbieramy wszystkie plansze z podłogi :)

 

12.04.2021 poniedziałek

„Dobre przykłady” – zabawa dydaktyczna. Porozmawiajcie proszę z rodzicami o zachowaniu w różnych miejscach i sytuacjach (poczekalnia u lekarza, w kolejce w sklepie, na placu zabaw, w komunikacji miejskiej, ). Potem odpowiedzcie na pytania zadane przez rodziców. Za każdą dobrą odpowiedź dzieci dostają punkt. Ten kto zbierze określoną przez rodzica( np.5) ilość  punktów, zostaje MISTRZEM  DOBRYCH  MANIER.

W nagrodę możecie dostać od rodziców  taki medal oczywiście podpisany waszym imieniem

Brak opisu obrazka

„Kwoka” – słuchanie wiersza Jana Brzechwy

Proszę pana, pewna kwoka

Traktowała świat z wysoka

I mówiła z przekonaniem:

– Grunt – to dobre wychowanie!

Zaprosiła raz więc gości,

By nauczyć ich grzeczności.

Osioł pierwszy wszedł, lecz przy tym

W progu garnek stłukł kopytem.

Kwoka wielki krzyk podniosła:

– Widział kto takiego osła?!

Przyszła krowa. Tuż za progiem

Zbiła szybę lewym rogiem.

Kwoka, gniewna i surowa,

Zawołała: – A to krowa!

Przyszła świnia prosto z błota.

Kwoka złości się i miota:

– Co też pani tu wyczynia?

Tak nabłocić! A to świnia!

Przyszedł baran. Chciał na grzędzie

Siąść cichutko w drugim rzędzie,

Grzęda pękła. Kwoka, wściekła,

Coś o łbie baranim rzekła

I dodała: – Próżne słowa,

Takich nikt już nie wychowa,

Trudno… Wszyscy się wynoście!

No i poszli sobie goście.

Czy ta kwoka, proszę pana,

Była dobrze wychowana?

Rozmowa na temat wiersza.: Co postanowiła zrobić pewna kwoka? Kogo zaprosiła? Jak zachowywali się goście? Jak zachowywała się kwoka? Czy ta kwoka była dobrze wychowana? Co to znaczy, że ktoś jest dobrze wychowany?

„Przyjmujemy gości” – zabawa dydaktyczna. Dzisiaj bardzo miłe zadanie spróbujcie pod kierunkiem mamy/taty nakryć do wspólnego posiłku i w czasie jego trwania zachować się przy stole najlepiej jak potraficie.Przyjęcie można też urządzić dla misiów i lalek używając zabawkowej zastawy. Spróbujcie pobawić się w kelnera i przynosić do stołu dania - uwaga! trzeba być bardzo ostrożnym!.

Praca w KP4.7–8 – wycinanie obrazków, układanie historyjki obrazkowej, budowanie wypowiedzi.

Praca w ZG 63 – ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie talerza w tunelu, rysowanie według kodu, rysowanie kubków po śladzie.

Kącik Dobrego Startu

Przygotowanie wzoru. Dzieci ozdabiają KDS – wzór 16 ( karta 1 na niebieskim tle inne przydadzą się później) różnymi materiałami, np. ziarnami, plasteliną, futerkiem, tekturą, filcem, papierem ściernym, folią aluminiową .Gotowy wzór będzie potrzebny do następnych zajęć.

    PDF182458-5-latek-mds-16-17 (1).pdf

Dzisiaj poniedziałek a więc ćwiczenia gimnastyczne- tym razem proponuję  ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ,a przy okazji dobrą zabawe dla dzieci i rodziców.Gorąco polecam:)

PDFgimnastyka dla dzieci.pdf                 Miłej zabawy:)

 

 

.

Jak państwo pamiętają w tym roku szkolnym realizujemy w grupie Żabki projekt MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY Moduł II - Mały Miś w świecie emocji. Celem jest rozwijanie inteligencji emocjonalnej dzieci. Razem z Misiem przedszkole realizuje kierunek polityki MEN: Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych... to bardzo poważne potraktowanie sprawy. A tak na użytek przedszkolaków poznajemy emocje i uczymy się radzić sobie z nimi. Pomagają  nam w tym mały miś i opowiadania misiowej mamy. Oto  kilka propozycji do przeczytania w domu  . Niektóre z opowiadań znamy już z przedszkola , ale ponieważ ten dodatkowy program jest realizowany w godzinach popołudniowych niektóre dzieci nie miały okazji ich posłuchać, a myślimy, że warto. Gorąco zachęcamy do czytania...

PDFopowiadanie_anety_konefal_radosc.pdf
PDFopowiadanie_anety_konefal-gdzie_mieszka_zlosc.pdf
PDFopowiadanie_anety_konefal-po_deszczu.pdf
PDFopowiadanie_niesmialosc.pdf
PDFopowiadanie_strach.pdf
 

9.04, W MUZEUM

Brak opisu obrazka

Żabeczki, dziś czas powędrować do muzeum... ale wirtualnie :) Czas poczuć się jak prawdziwy artysta tworząc i uruchamiając wyobraźnię. A więc... DO DZIEŁA!

  1. „Wycieczka do muzeum”- dzięki nowoczesnym technologiom możemy zajrzeć do najróżniejszych miejsc na świecie, zobaczcie co ciekawego Wam dziś proponujemy:

-Wirtualny spacer po Muzeum Zabawek w Karpaczu

http://www.muzeumzabawek.pl/wirtualny-spacer/

-Muzeum Dobranocek w Rzeszowie

http://muzeumdobranocek.spacerywirtualne.pl/

-różności

https://www.dzieciochatki.pl/wakacje-z-dziecmi/wirtualne-muzeum-zwiedzanie-z-dziecmi

https://miastodzieci.pl/czytelnia/zwiedzaj-muzea-nie-wychodzac-z-domu-polecane-wirtualne-spacery/

 

  1. „Co gromadzimy w muzeum?” – zabawa słownikowa. Dzieci z pomocą osoby dorosłej próbują  odpowiedzieć na zadane pytanie na podstawie swoich doświadczeń. Zwracamy uwagę, ze muzeum może też wyglądać inaczej, może być to np. skansen, muzeum pałacowe, izba pamięci, centra kulturalne, muzeum wirtualne. W każdym z tych miejsc gromadzone i prezentowane są inne przedmioty. Pytamy dziecko: Dlaczego gromadzimy różne rzeczy i pokazujemy je na wystawach? Tak kierujemy rozmową, by dziecko wiedziało, że w muzeum zdobywamy wiedzę o przeszłości.

 

  1. Na koniec zadanie dla cierpliwych – praca plastyczna:) Tworzymy masę solną.

(tu mała podpowiedź dot. sposobu wykonania masy solnej: https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg)

Następnie lepimy z niej prawdziwe dzieło sztuki. Oto kilka inspiracji:

Brak opisu obrazka Brak opisu obrazka Brak opisu obrazka Brak opisu obrazka Brak opisu obrazka

 

  1. Warto zajrzeć także w formie powtórzenia do naszego zeszytu grafomotorycznego – na stronie 62 jest zadanie podsumowujące tematy z całego tygodnia, a w zeszycie ćwiczeń na stronie 6 jest zadanie w wycinaniu :)

Brak opisu obrazka

 

 

 

8.04.2021, CZWARTEK

NA KONCERCIE

Brak opisu obrazka

 

1. Na początek zapraszam do wspólnej zabawy ruchowej z… tajemniczym, przeuroczym... zobaczcie sami :)

https://www.youtube.com/watch?v=W9Jyu7bfjho

Podobało się Wam?

 

2. Skoro w tym tygodniu rozmawiamy dużo o kinie, o teatrze…

Być może zainteresuje Was wyjście na koncert? Oj, macie rację – chyba teraz się nie da…

To może piosenka o superbohaterach i supermocach spodoba się Wam tak bardzo jak miJ I Was zainspiruje…?

https://www.youtube.com/watch?v=GAHspEvAe-4

A teraz zamknijcie oczy, mocno, z całych sił! Posłuchajcie piosenki jeszcze raz…i

OGŁASZAM WYZWANIEJ A WYZWANIA KAŻDA ŻABKA LUBI…

ZAŚPIEWAJCIE REFREN PIOSENKI I KONIECZNIE POCHWALCIE SIĘ TYM W FORMIE NAGRANIA NA NASZEJ GRUPIE ;)

 

3. Wyobraźcie sobie, że jesteście na scenie, zaraz zaczyna się WASZ koncert (!). Z widowni słychać oklaski, a Wy stoicie na środku sceny:

- śpiewacie „aaaaa” cicho

- śpiewacie „aaaaa” głośno

- śpiewacie „iiiiii” piskliwie i wysoko

-śpiewacie „eeee” głośno

- śpiewacie „u-u-u” z przerwami

- śpiewacie „yyyyy” jakbyście spadali w dół

- śpiewacie „oooo” grubym głosem

Brawa dla Was! Świetny koncert!

 

4. Dzisiaj kilka propozycji  z kodowania dla ciekawskich Żabek. Obejrzyjcie karty pracy, która podoba się Wam najbardziej? Wybierzcie jedną i do dzieła!

Brak opisu obrazka Brak opisu obrazka Brak opisu obrazka Brak opisu obrazka

 

7.04 2021 środa

 

W teatrze wiodąca aktywność: matematyczno-przyrodnicza

 „Po co jest teatr” – słuchanie wiersza Joanny Kulmowej.

Ta drabina to schody do nieba,

a ta miska pod schodami to księżyc.

Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,

a z garnków są hełmy rycerzy.

 

Ale kto w te czary nie uwierzy?

 

To jest teatr.

A teatr jest po to,

żeby wszystko było inne niż dotąd.

Żeby iść do domu w zamyśleniu,

w zachwycie.

 

I już zawsze w misce księżyc widzieć...

 

Rozmowa na temat utworu.

 O jakim miejscu opowiada wiersz?

 Co niezwykłego dzieje się w teatrze?

Po co jest teatr?

 „W teatrze” – praca z obrazkiem.  Otwórz swoją książkę z numerem 4 na stronie 5 . Brak opisu obrazka

 

Przyjrzyj się obrazkowi, opowiedz ci na nim widzisz. Rodziców proszę o kolejne wskazywanie  na obrazku elementów: scena, dekoracje, aktorzy, kotary, rekwizyty, widownia i rozmawianie z dziećmi o funkcji danej osoby, rzeczy lub miejsca w teatrze.

 

„Zatrzymujemy przedstawienie” – zabawa ruchowa  przy muzyce . Poruszajcie się po pokoju  według

rytmu muzyki. Podczas przerwy w muzyce zatrzymajcie się  nieruchomo jak zatrzymana klatka filmu.

 

Praca z KP4.5 – przeliczanie elementów, odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli.

Rozwijanie percepcji wzrokowej.

Praca w ZG61 – rysowanie obrazka po kropkach i po śladzie. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

„Kukiełka z łyżki drewnianej” – zabawa plastyczna. Oczywiście jeżeli nie macie drewnianej (plastikowej) łyżki nic nie szkodzi !Od czego dziecięca pomysłowość i kreatywność. Podpowiem, że w przedszkolu wykorzystywaliśmy do tego celu : rurki po ręcznikach papierowych, patyczki, rurki do napojów, ścinki materiałów i to co można znaleźć w szufladzie przedszkolaka : papier kolorowy, kawałki folii, filcu, kartonu......Ważne żeby wasze paluszki popracowały i jeszcze, żeby ta praca sprawiła Wam radość!

Oto kilka inspiracji...Brak opisu obrazkaBrak opisu obrazka

 

„Zabawa w teatr” – zabawy dowolne dzieci z wykorzystaniem zrobionych kukiełek.

Zaproście rodziców na przedstawienie. Domowy teatr z kurtyną z koca, dziećmi- aktorami, widzami – rodzicami to wspaniała zabawa nie tylko na dzisiaj..... Słyszałam ,że wspaniałe z was przedszkolaki dlatego tylko przypominam ,że po zabawie zabawki trafiają na swoje miejsce, a słowa proszę, dziękuję przepraszam są często używane.

A teraz zabawa w kodowanie. Zaprowadź widzów na ich miejsca na widowni.

Brak opisu obrazka

                                                                                                 Miłej zabawy:)

 

 

 

Witam wszystkie małe Żabki po świętach! Czas na nowy temat: „Z kulturą za pan brat”, cały tydzień będziemy rozmawiać o kinie, teatrze, muzeach, koncertach… Gotowi? A więc zaczynamy!

Brak opisu obrazka

 

  1. Wasze pierwsze zadanie to wysłuchanie wiersza „W kinie” (autor nieznany)

Piegowaty Jaś z Radzynia

Co sobotę szedł do kina.

Co sobotę wszyscy w kinie

mieli dość jasiowych minek.

 

Bo ten piegowaty chłopak

Wszystko robił tam na opak:

Głośno gadał, jadł, szeleścił,

Ze sześć paczek chrupków zmieścił.

 

Potem czas na popijanie,
Puszek z sykiem otwieranie,
Tupot nóg i głośne śmiechy.
Ależ Jasio miał uciechy!

 

Żadna z klasy dziś dziewczyna
Nie chce z Jasiem iść do kina.
A koledzy też się chcieli,
Widząc Jasia osłupieli…

 

Pewnej soboty bez jego wiedzy
Usiedli za nim jego koledzy,
Jedli i pili głośno chrząkając,
A Jasiowi fotel często stukając.

 

Jasia piegusa złość już rozsadza!
A widzisz Jasiu jak to przeszkadza…
„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”

Koniecznie o Jasiu zapamiętajcie.

 

Wyjście do kina to miłe spędzenie czasu.

Ale to nie to samo co wygodny fotel przed

Telewizorem. Jesteś w tłumie. Każdy chce obejrzeć film!

 

I co Wy na to? Czy chłopczyk właściwie się zachowywał? A co się stało pewnej soboty? Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

 

  1. Już dużo wiecie, więc czas otworzyć nasze NOWE ćwiczenia – PIĘKNIE OZDABIAMY PIERWSZĄ STRONĘ PISZĄC STARANNIE SWOJE IMIĘ, a potem wykonujemy zadanie na stronie 4 – koniecznie poproście o pomoc osobę dorosłą (rozwijanie percepcję słuchową i uczymy się globalnie czytać wyraz fotel)
  1. „Detektywi” – zabawcie się w detektywów i rozejrzyjcie się uważnie w koło, czy w Waszym pokoju jest coś co rozpoczyna się głoską f? Nie ma? To zamykamy oczy i uruchamiamy wyobraźnię… wymyślamy coś na f.
  1. „Plakat do mojego ulubionego filmu/bajki” – zabawa plastyczna. Czas zgromadzić materiały plastyczne i narysować/namalować plakat z postaciami ze swojego ulubionego filmu. A może z pomocą Rodziców uda się Wam podpisać plakat? Koniecznie pochwalcie się swoją pracą!
  1. A MOŻE ZRÓBMY FILM? NASZ, WŁASNY, ŻABKOWY – CO WY NA TO?

Film będzie miał tytuł „Oznaki wiosny”, a Wy będziecie jego autorami :)

Czy to brzmi ciekawie?

Bardzo Was proszę o wypatrzenie w swoim otoczeniu oznak wiosny, nagranie tego w krótkim filmiku (max. 10 sek, telefon poziomo) i wysłanie go bezpośrednio do p. Oli z użyciem aplikacji WhatsApp. Na filmiku może być również Wasza uśmiechnięta buzia (np. jak pokazujecie kwiatuszka w trawie, bazie, jak tulicie szczeniaczka, kurczaczka, jak pokazujecie kiełkujący owies w doniczce, słoneczna łąka…). A potem zrobimy czary mary… montaż…

Film zobaczycie wieczorem :)

Brak opisu obrazka

 

2.04.2021 piątek

Dziś światowy Dzień Świadomości Autyzmu- możemy się przyłączyć do jego obchodzenia ubierając się na niebiesko.

Witajcie, czy wiecie, że w czasie pomagania rodzicom w kuchni w świątecznych przygotowaniach możecie zrobić prawdziwe zabawy badawcze i eksperymenty? Wiem, że to lubicie- możecie zaprezentować np. : przy pieczeniu ciasta jak oddzielić żółtko od białka za pomocą butelki plastikowej -  a to się rodzice zdziwią! A oto inne propozycje:

„Które to jajko?” – zabawa badawcza rodzic trzyma dwa jednakowe jajka i prosi dzieci, aby zastanowiły się, po czym można poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie gotowane. Dzieci podają swoje propozycje. Następnie dziecko wprawia w ruch obrotowy oba jajka. Dzieci obserwują ich ruch i określają, które z nich kręci się szybciej. Rozbijają jajko i sprawdzają, czy miały rację. Dzieci wysnuwają wniosek, że gotowane jajko wiruje szybko, natomiast surowe – kołysze się i obraca wolniej. Dzieje się tak, ponieważ jajko ugotowane (szczególnie to na twardo) ma stały środek, a surowe nie może obracać się łatwo i szybko –jego płynny środek przesuwa się wewnątrz skorupki na wszystkie strony.

 „Jak zbudowane jest jajko” zabawa badawcza. Mama/tata przygotowuje dla  dziecka po jednym, ugotowanym na twardo, jajku. Zadaniem dzieci jest określić właściwości jajka i wykonać następujące czynności:

– obieranie jajka ze skorupki,

– określanie wyglądu, zapachu, smaku,

– nazywanie części jajka: białko, żółtko, skorupka. A potem zajadnie- smacznego!

To wszystko może się odbywać np.:w czasie przygotowywania sałatki.....

  A teraz najważniejsze zadanie- wykonajcie samodzielnie pisankę którą włożycie do koszyczka .

„Jajko tu, jajko tam, ja to jajko tobie dam…” – zabawa podsumowująca wiedzę na temat Świąt Wielkanocnych.

Przykładowe pytania:

W jakiej porze roku obchodzimy Święta Wielkanocne?

Jak nazywają się udekorowane jajka wielkanocne?

Kiedy obchodzimy śmigus-dyngus?

Jak inaczej nazywamy śmigus-dyngus?

Czym dzielimy się w czasie śniadania wielkanocnego?

W Wielką Sobotę co bierzemy ze sobą do kościoła?

Jakie produkty wkładamy do święconki?

Dlaczego mówimy, że Święta Wielkanocne to czas radości?

Za każdą poprawną odpowiedź dziecko otrzymuje punkt- można wykorzystać papierowe jajeczka których używane do liczenia.

A teraz żebyście mogli w niedzielny poranek pomóc pięknie nakryć do świątecznego śniadania zróbcie zadanie w książce. Przyjrzyjcie się jak wygląda stół,  jak ułożone są sztućce.

Możecie też wykonać samodzielnie wizytówki dla wszystkich domowników .Wielu z Was pisze już słowa MAMA,TATA i swoje imię – wystarczy małą karteczkę złożyć na pół i ozdobić wielkanocnym wzorkiem . Taka dekoracja na wielkanocnym stole będzie z pewnością pięknie wyglądać.

Praca w KP3.48 – rozwój społeczny, rozwijanie percepcji wzrokowej. Wytnijcie  fragmenty obrazka (kartka włożona do książki) i naklejcie je we właściwe miejsca. Następnie dokończcie ozdabianie obrusu.

 

Czekacie z pewnością na wizytę zajączka  . Oto zadanie dodatkowe.

 Wielkanocne zajączki jak je zrobić? Oczywiście to tylko propozycje może sami macie pomysł spróbujcie..

 https://www.youtube.com/watch?v=x9WDjHAtaXw

Brak opisu obrazka

Niech się spełnią wszystkie życzenia wypowiedziane przez dzieci w świątecznym filmiku.

                         WESOŁEGO ALLELUJA ŻYCZĄ PANIE- ŻABKI - OLA DOROTA  BOŻENKA

 

 

1.04.2021 czwartek

1. „Śmingus-dyngus, o co chodzi?” – czy wiecie co oznaczają te śmieszne słowa? Zapraszam do obejrzenia i wysłuchania opowiadania:

https://www.youtube.com/watch?v=MXr5pWMtKqc

Przyjrzycie się poniższym zdjęciom, jak ten dzień wyglądał dawniej, a jak wygląda dziś?

Brak opisu obrazka Brak opisu obrazka

Śmingus-dyngus nazywany inaczej "Lanym poniedziałkiem" to stary zwyczaj. Zwyczaj ten pochodzi z czasów, gdy nasi słowiańscy przodkowie czcili bóstwa przyrody i natury, a w okresie marca i kwietnia organizowali imprezy mające uczcić zwycięską walką pomiędzy zimą, a wiosną. Obecnie polega na bezkarnym oblewaniu się wodą, co ma przynosić szczęście ;)

2.  Zapraszam do wspólnego śpiewania i ruszania się w rytm muzyki. Myślę, że naszym Żabeczkom takie skakanie bardzo się spodoba.

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

3. „Kwoka i kurczęta” – zabawa ruchowa przy muzyce. Rodzic (lub osoba dorosła) to kwoka, a dziecko to kurczątko. Gdy gra muzyka, dziecko naśladuje sposób poruszania się kurcząt (spaceruje, podskakuje, macha skrzydełkami), a gdy muzyka milknie – szybko chowa się pod skrzydełka kwoki, czyli w ramiona rodzica (lub osoby dorosłej).

4. Czas na– może zainteresuje Was takie jajeczko? Pamiętajcie, że zadanie wykonujemy powoli i starannie.

Brak opisu obrazka

 

31.03.2021 środa

„Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna.

Brak opisu obrazka

Porozmawiajcie z rodzicami o wielkanocnym koszyczku : Co to jest święconka? Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinno się iść? Jakie rzeczy wkłada się do koszyczka? Dlaczego? Rodzic opowiada  co należy wkładać do koszyczka i dlaczego: jajka – nowe życie, baranek– symbol Pana Jezusa, owies – wiosna, wędlina – dostatek, chleb – żeby go nigdy nie zabrakło,babka wielkanocna – radość ze spotkania przy wielkanocnym stole.

„Malujemy oburącz wielkanocny koszyk” – zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo- -słuchowo-ruchową.

Aby kartka nie ruszała się można ją przykleić taśmą.  Powiedzcie  wyliczankę i namalujcie w powietrzu oburącz koszyczek. Później te same czynności powtórzcie kartkach, następnie z wykorzystaniem kredek. Na koniec narysujcie kurczaczka.

Wielkanocny kosz robimy,

Zaraz go z witek złożymy.

Tu gałązka, a tam druga,

Już kurczaczek z niego mruga.

„Wyścig z pisankami” – zabawa ruchowa. Znacie już tę zabawę , dzisiaj spróbujcie przejść po pokoju z plastikowym jajkiem na łyżce omijając przeszkody. Udało się ?Gratulacje!!!! A jeżeli nie- spróbuj jeszcze raz, nie poddawaj się .Powodzenia !

Praca w KP3.47 – rozwijanie percepcji wzrokowej, opowiadanie treści obrazka.

 Uzupełnijcie  obrazki nalepkami. Powiedzcie, jakie produkty można włożyć do święconki. Następnie pokolorujcie  pola zgodnie z kodem.

„Liczymy pisanki” – zabawa dydaktyczna. Potrzebne będą jajka wycięte z papieru – 10 sztuk.

 Układajcie jajka , liczcie i rozwiązujcie zadania . Podpiszcie rozwiązanie za pomocą cyfr lub narysowanych kresek.

Ala do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4. Ile pisanek jest w koszyku?

Zosia włożyła do koszyka 2 pisanki. Asia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i włożył jeszcze 2 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?

Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile pisanek pomalowali razem?

W koszyku było 10 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 2 jajka. Ile jajek pozostało w koszyku?

Kolejne zadania  możecie tworzyć według własnego pomysłu. A może wy wymyślicie zadanie dla rodziców?

„Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.

Pobawcie się przy muzyce.  Na przerwę macie za zadanie słuchać, ile razy mama/ tata klaśnie w dłonie. Zróbcie tyle ćwiczeń ile dźwięków usłyszycie np.: przysiady, pajacyki, podskoki .

Praca w ZG60 – ćwiczenia grafomotoryczne.

Narysujcie obrazek w tunelu. Napiszcie  w ramkach tyle kresek, ile jest figur każdego rodzaju i w danym położeniu.

 

A teraz propozycje na spędzanie wolnego czasu

A może spacer......?

Jest piękna pogoda jeżeli tylko możecie spędzajcie czas na wolnym powietrzu , tam też można uczyć się liczenia proponuję liczyć: kwiatki, kamyczki, patyczki, chmurki na niebie, ptaki, motylki ( czy widziałyście już cytrynka?).Można zmierzyć ile kroków jest do ławki, a ile od patyka do patyka....Na spacerze można pobawić się z rodzicami w zabawę  np. „Widzę coś zielonego , widzę coś okrągłego, widzę coś czego nazwa zaczyna się na „s”. A po spacerze i zabawch każy przedszkolak to wie trzeba.........tak, tak ,umyć ręce ciepłą wodą z mydłem.

A może wesoła historyjka o zajączku wielkanocnym?

PDFIlustracje_Wielkanocny_zajac_Historyjka_obrazkowa.pdf

                                                                                                 Miłej zabawy :)

30.03.2021 wtorek

  1. Jak dobrze znasz symbole wielkanocne?” – zamknij na chwilę oczy i spróbuj wymienić jak najwięcej symboli wielkanocnych. A teraz obejrzyj prezentację multimedialną, która znajduje się na naszej grupie WhatsApp i zerknij czy o czymś nie zapomniałeś/aś.
  2. Zerknijcie na obrazek, który znajduje się poniżej. Czy potraficie nazwać potrawy wielkanocne?

Brak opisu obrazka

A teraz czas na zabawę: podzielcie wyrazy na sylaby klaszcząc jednocześnie w dłonie, a może uda się Wam odgadnąć pierwszą głoskę w wyrazie?

  1. Czas na zeszyt ćwiczeń. Otwórz go na stronie 46, a tak coś ciekawego co pomoże Ci rozwinąć percepcję wzrokową i umiejętności językowe – dzieci skreślają produkty, z których nie zostały zrobione potrawy. Dzielą nazwy potraw na sylaby i kolorują właściwą liczbę kwadratów. Znajdują i podają po jednym przykładzie rymów do podanych nazw.

Koniecznie poproście o pomoc kogoś dorosłego ;)

  1. „Bystre oczko wielkanocne” - czy macie bystre oczko? Zerknijcie na dwa obrazki przedstawione poniżej-są prawie identyczne, ale… czy dostrzegacie jakieś różnice?

Brak opisu obrazka

ŻABKO! MAŁA ŻABKO! NARYSUJ SAMODZIELNIE OBRAZEK Z JEDNYM Z SYMBOLI WIELKANOCNYCH, ZAMIEŚĆ GO NA NASZEJ GRUPIE, A... WIECZOREM... MOŻE ZDARZY SIĘ JAKAŚ NIESPODZIANKA? ;)

Brak opisu obrazka

 

29.03.2021 poniedziałek

Witajcie przedszkolaki!  Na początek świątecznego tygodnia piosenka dzięki której poćwiczymy pamięć, uwagę i spostrzegawczość.

,,Pisanki” K. Różycka

Pisanki, pisanki,

jajka malowane

nie ma Wielkanocy

bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki

jajka kolorowe,

na nich malowane

bajki pisankowe.

Na pierwszej kogucik,

a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej

laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,

a na piątej gwiazdki.

na każdej pisance

piękne opowiastki.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY&ab_channel=MaluchTV

Krótka rozmowa na temat piosenki. Pytania: „O czym była piosenka?”, „Co to są pisanki?” Co było na  trzeciej pisance, a co na czwartej?

"Wielkanocne zwyczaje” – rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów.  Oglądanie rodzinnych zdjęć z ubiegłorocznych Świąt Wielkanocnych rozmowa o rodzinnych tradycjach. Można wykorzystać ilustracje w książce Planeta  dzieci 3 dotyczące Wielkanocy. Zachęcamy dzieci do dłuższej wypowiedzi na określony temat.

Dzisiaj poniedziałek a zawsze w poniedziałek- ćwiczymy ..... proponuję kilka zabaw ruchowych do wykonania w domu. Może rodzeństwo, a może mama i tata poćwiczą razem z Wami .Przed ćwiczeniami sami bez pomocy dorosłych ubierzecie wygodny strój i ściągnijcie buty i skarpetki aby poćwiczyć boso. Miłej zabawy ....i ostrożnie jak z jajkiem.

Wyścig z jajem
Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

Kolorowe zajączki
Przygotowujemy kolorowe kartki  i za pomocą taśmy mocujemy je do podłogi. Ustawiamy je w dowolnej kolejności. Pierwsza opcja : wypowiadamy głośno nazwy kolorów i prosimy, żeby dziecko na nie skoczyło. Druga opcja : prosimy, żeby skoczyły na kolor, który zaczyna się na określoną głoskę. Trzecia opcja: dziecko ma zadanie skoczyć na dane kolory oprócz jednego przez nas wybranego. Czwarta opcja: mówimy w jednym ciągu kolory kart po których ma skakać dziecko, np. zielony, czerwony, żółty, niebieski. Dobre ćwiczenie na wzmocnienie pamięci

Podaj jajo(zabawa z rodzeństwem albo mamą i tatą)
Ustawiamy dzieci w kole lub w wężyku, włączamy ulubioną wielkanocną muzykę . W pewnym momencie muzykę wyłączamy, a to dziecko które w danej chwili trzyma jajko odpada lub wykonuje jakieś zadanie wymyślone przez mamę/tatę albo samo wymyśla co mają zrobić pozostali uczestnicy.

Jajeczna czołganka/pajęczyna
Dzieci mają za zadanie pokonać – czołgając się i trzymając plastikowe jajko w ręku – wyznaczoną trasę, a następnie włożyć je do koszyka. Zabawę można bardzo utrudnić rozciągając jako przeszkodę sznurek, którego uczestnicy podczas czołgania się nie mogą dotknąć. Zamiast czołgania dzieci mogą po prostu przechodzić pomiędzy sznurkiem przekształconym w pajęczą sieć. Jajko nie może wypaść z dłoni.

Zajączkowa przeprawa
Informujemy dzieci, że musimy pomóc Zajączkowi przedostać się przez rzekę na drugą stronę za pomocą tratwy. Pokazujemy dzieciom, jeśli same nie będą wiedziały, w jaki sposób poruszać się do przodu siedząc na gazecie, a na ich kolanach kładziemy zajączka. Muszą przedostać się do wyznaczonego miejsca, cały czas pilnując, żeby zajączek nie spadł.

 Praca z książką. Wczoraj świętowaliśmy niedzielę palmową pokolorujcie proszę palmy w Zeszycie grafomotorycznym na stronie 58. Posłuchajcie dokładnie polecenia i postępujcie zgodnie z instrukcją obrazkową do kodowania wzoru.

                                                                                                      Miłej zabawy:)

 

Brak opisu obrazka

Słownictwo związane z Wielkanocą:

Easter – Wielkanoc

Easter Bunny – króliczek, który przynosi dzieciom wielkanocne prezenty

Easter basket – koszyczek z prezentami, przynoszony przez króliczka

Easter eggs – jajka wielkanocne, pisanki lub jajka czekoladowe

 

„Easter Eggs” – Dzieci odnajdują schowane w różnych miejscach szablony jajek w różnych kolorach. Układają je na dywanie segregując na kolory (red, geen, blue, yellow, orange).


 „What’s missing?” – Rodzic rozkłada kolorowe jajka na dywanie, zakrywa jedno z nich. Zadaniem dzieci jest podać kolor jajka, które zostało zakryte (podczas zakrywania jajek dzieci mają zamknięte oczy). 

 

,,Put in the basket..” – mówimy polecenie, włóż do koszyka 2 jajka np. put in the basket two eggs, lub kolorami np. red eggs.

 

Zabawa z rymowanką, która jest bardzo prosta:

Easter eggs, Easter eggs, where are they?

Open your eyes and look around,

Open your eyes and look around!

Jak tylko powiemy rymowankę, dzieci wyruszą na “poszukiwanie” jajek. 

 

 

Wersja XML