Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

W co się bawić z Motylkiem

SERDECZNIE WITAMY I ZAPRASZAMY DO ZABAWY

Znalezione obrazy dla zapytania: motyl gif ruchomy

16.04.2021r. PIĄTEK

Witamy Was już ostatni raz w zdalnym spotkaniu, bo w pniedziałek widzimy się w przedszkolu SUPER!!!

Prosimy o przeczytanie dzieciom wiersza i rozmowę na temat właściwego zachowania w lesie.

Leśny BON TON (fragment) Agnieszka Frączek
Kulturalne zachowanie
to rzecz ważna niesłychanie.
I nie tylko na przyjęciach
u hrabiego czy wręcz księcia
lub na imieninach cioci.
W lesie też nie wolno psocić! (…)
Aby lasu nie rozgniewać,
nie należy się naśmiewać
z piegowatych muchomorów
ani z innych leśnych stworów –
warto cenić ich urodę
i podziwiać leśną modę!

Bowiem gdy się przyjdzie w gości,
nigdy dosyć uprzejmości.
A las też jest czyimś domem.
Więc zachowuj się z fasonem!

Zadajemy dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: O czym jest wiersz? Gdzie trzeba się kulturalnie zachowywać? Dlaczego trzeba się kulturalnie zachowywać w lesie? Czyim domem jest las?

„Szumi las” zabawa rytmiczna:https://www.youtube.com/watch?v=1ojhmeKcOkg           

„Czy znasz dobre maniery?” – podsumujemy zdobyte w tym tygodniu wiadomości.
Zadajemy dzieciom pytania:

Jakiego słowa używamy, gdy komuś za coś jesteśmy wdzięczni?
Jakiego słowa używamy, gdy kogoś skrzywdzimy?

Jakiego słowa używamy, gdy komuś coś podajemy?

Czy wolno w lesie krzyczeć?

Czy wolno rozmawiać w teatrze?

Czy wolno bekać przy stole?

Czy wolno łamać gałęzie, przepychać się w kolejce, np. do toalety, śmiecić w lesie, szeleścić papierkami w kinie itp.

Na pewno wykazałyście się  wspaniałą znajomością dobrych zasad  więc proponujemy zrobienie medalu.

„Medal za dobre maniery” – dzieci wycinają białe koło z dokumentu poniżej

    

Na białym tle przyklejamy wycięte żółte koło /lub inny kolor/ i dorysowujemy oczy, uśmiech, nos. Na dole przyklejamy kilka krótkich, kolorowych pasków np. z bibuły, kolorowych kartek czy wstążek. Dookoła można poprzyklejać wg uznania np. makaron, ziarenka kawy, pompony, cekiny, plastelinę itp. Po skończeniu medalu rodzic robi dziurkę w kartce, a dziecko przewleka wąską wstążkę /sznurek/.

 

„Król i królowa wiary w siebie” – przez dwa tygodnie zdobywaliście wiedzę na temat wiary w siebie. Odznaczyłyście się największą pewnością siebie i pokonywałyście swoją nieśmiałość. Dlatego otrzymujecie od nas  koronę Króla i Królowej wiary w siebie.

Dla chętnych „Znajdź rym” –  podajemy dziecku dowolne słowo, a dziecko podaje do niego rym, np. kura – dziura, płotek - kotek lub karta pracy

Wyjście na podwórko – zaproponowanie zabaw:
– „Berek drzewo” – dzieci biegają swobodnie po wyznaczonym terenie. Na
klaśnięcie rodzica szybko podbiegają do najbliższego drzewa i go dotykają. Na ponowne klaśnięcie dzieci wznawiają bieg.

- „Raz, dwa, trzy – słyszę cię” – dzieci maszerują dookoła drzewa, w dowolnym momencie rodzic wystukuje na bębenku rytm, a dzieci naśladując „pohukiwanie” sowy, powtarzają go

Miłego weekendu:)

 

Do zobaczenia w przedszkolu

 

 

 

 

15.04.2021r. CZWARTEK

Dzisiaj będą do zrobienia karty pracy:

- 4- latki – KP 28

- 5- latkiKP 7–8

Dzisiaj  prześlijcie  mamie, tacie lub rodzeństwu  piękny  uśmiech,  ucałujcie  ich  mocno  i  przywitajcie  czarodziejskim słowem

„Dzień  dobry’" .

 

Na przebudzenie – rozgrzewka.https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

 „W krainie Śmiechu” – zabawa logopedyczna naśladowanie śmiechu różnych osób:

- dziewczynki piskliwie; hi, hi, hi……

- chłopcy: ha, ha ha……

- panowie; ho, ho, ho……

- staruszka: he, he, he…..

 

Zagadki: Autor:  Emilia Kałuska

Wietrzyk porwał mój kapelusz,

biegnę za nim, już go chwytam,

ale wietrzyk powiał znowu,

a kapelusz dalej zmyka...

Pobiegł Tomek co sił w nogach,

z wiatrem wcale nie był w zmowie.

Zręcznie złapał mój kapelusz.

Już go niesie. Co mu powiem?       DZIĘKUJE

 

Obiad dziś jest bardzo smaczny,

bo jem ulubiony groszek.

Mam ochotę zjeść go więcej,

więc do mamy mówię...                PROSZĘ

 

Bartek w biegu trącił Jankę,

bo chciał bardzo złapać Zdzisia.

Janka była obrażona

i na Bartka i na Zdzisia.

Bartek jednak się zatrzymał:

- Nie płacz Janka, wina nasza!

Ja za Zdzisia i za siebie

bardzo, bardzo cię...                        PRZEPRASZAM

 

Grzeczne słówka   sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak PDF słowa piosenki PDFGrzeczne słówka.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=N_i0vUxaEvw

„Grzeczne słówka” – słuchanie piosenki i rozmowa na jej temat.

Rodzic zadaje pytania: O czym jest piosenka? Kto ma używać grzecznych słów? Czy piosenka jest smutna, czy wesoła?

 „Czujne ucho” – zabawa słuchowa przy piosence. Rodzic włącza ponownie piosenkę. Dziecko siedzi, jego zadaniem jest klasnąć w dłonie za każdym razem, gdy usłyszy jedno z „grzecznych słówek”. Następnie dziecko wstaje, a Rodzic prezentuje raz jeszcze piosenkę – dziecko musi tupnąć, gdy usłyszy jedno z „grzecznych słówek”

 

 „Do czego służą ręce? Czego nie mogą robić ręce?” – burza mózgów

Rodzic zadaje dziecku pytanie, a ono odpowiada odwołując się do swoich doświadczeń. Możemy zrobić listę, na której rodzic spisze wszystkie propozycje dzieci.

 

Ćwiczenia gimnastyczne: https://wordwall.net/pl/resource/977040/ćwiczenia-gimnastyczne

 

Dla chętnych: „Magiczne słowa”   

 

Odznaka „Mistrza używania magicznych słów” dla wszystkich Motylków, które w każdej sytuacji ich używają

Wyjście na podwórko – zabawy dowolne, zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych podczas zabaw..

Wesołego dnia:)

 

14.04.2021r. ŚRODA

Dzisiaj będą do zrobienia karty pracy:

- 4- latki – KP 29

- 5- latkiKP 10, KP 11

 

Na początek naszego spotkania krótka rozgrzewka; https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM

Prosimy o przeczytanie wiersza i rozmowę na temat segregacji śmieci.

Pojemniki Agnieszka Frączek
 

Patrz! Pojemniki w kolorach tęczy!
Słyszysz? W zielonym chyba coś brzęczy…
Co to takiego? Szklane butelki,
stłuczony spodek i słoik wielki.
Żółty pojemnik skrzypi i trzeszczy,
aż od tych dźwięków dostaję dreszczy…
Co się ukryło w tym pojemniku?
Tubki i kubki, tuzin guzików,
stary abażur… wszystko z plastiku!
Trzeci pojemnik szumi, szeleści…
Muszę zobaczyć, co w nim się mieści…
Karton po butach, notesik w kwiatki
i zabazgrany blok bez okładki,
sterta czasopism, stosik folderów,
bilet do kina… wszystko z papieru!

Trzy pojemniki w kolorach tęczy –
każdy coś trzeszczy, szumi lub brzęczy…
O czym tak gwarzą? Nadstawiam ucha,
może coś uda mi się podsłuchać…
Brzy… Trzrzrz… Szyyy
Już wiem! Rozumiem! Mówią:
„N I E Ł A D N I E
wyrzucać śmieci tak jak popadnie!
Trzeba je najpierw posegregować.
Wtedy nam będą lepiej smakować.”

Zadajemy dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: O czym opowiada autorka wiersza? Co to są śmieci? Jakiego koloru są pojemniki wymienione w wierszu? Co wrzucamy do żółtego pojemnika? Co wrzucamy do zielonego pojemnika? Co wrzucamy do niebieskiego pojemnika? Co trzeba robić ze śmieciami, zanim się je wyrzuci?

„Segregujemy odpady”:
 – na podłodze układamy koła np.: z wełny, z nitek (niebieskie, żółte, zielone). Dzieci losują po jednym „śmieciu” /obrazku/ i na hasło Hop do kosza! dzieci umieszczają obrazek do jednego z trzech kolorów kół leżących na podłodze – zgodnie z rodzajem „śmiecia”, np. do żółtego – plastiki,  

- przeliczanie ilości śmieci w poszczególnych kołach,

- których śmieci jest więcej i o ile? – dzieci łączą w pary obrazki np. z pojemnika niebieskiego i żółtego następnie wskazują, których obrazków jest więcej i o ile jest więcej. Zabawę można powtarzać zmieniając obrazki.

 


Dzieci 5- letnie poznają cyfrę 9 – przeliczają do dziewięciu i wskazują dziewiątą osobę w kolejce, a to wszystko w KP 10.

 

„Pojemniki na śmieci” – możecie namalować 3 pojemniki /żółty, zielony, niebieski/ i poprzyklejać obrazki, które były nam potrzebne do wcześniejszej zabawy.

Jeżeli wybierzecie się na spacer to możecie poszukać pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, pamiętajcie o wyrzucaniu śmieci do właściwych pojemników zgodnie z zasadami segregacji.

Dla chętnych karty pracy 

interaktywna zabawa http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-3_3/index.html

 

Pozdrawiamy. do jutra:)

 

 

13.04.2021r. WTOREK

Dzisiaj będą do zrobienia karty pracy:

5- latkiKP 9

Poćwiczymy naszą buźkę: bajka logopedyczna „Indianie”

„O żabce, która uwierzyła w siebie” M. Szeląg.

Prosimy o przeczytanie opowiadania i rozmowę na temat wiary we własne możliwości.

Rodzic zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu:

Jakie zwierzęta występowały w opowiadaniu? W jakim miejscu działa się akcja utworu? Co odbywało się na łące? O czym marzyła Rechotka? Kto pocieszył Rechotkę? Jakiej rady udzielił żabce Elfik? W jaki sposób Rechota przygotowywała się do wzięcia udziału w spektaklu? Jak myślicie, czy Rechotka wystąpiłaby w spektaklu, gdyby nie uwierzyła w siebie?

„Żabki i kałuże” – dzieci-żabki skaczą, naśladując żabki. Na uderzenie rodzica np. w bębenek wskakują do pobliskich kałuż – rozłożonych na podłodze np. niebieskich szarf, gazet, Podwójne uderzenie w bębenek jest zaproszeniem do dalszego skakania.

„Żabka” – proponujemy wykonanie żabki wg własnego pomysłu lub wykorzystanie propozycji:

Wyjście na podwórko:

„Zielone jak żabki!” – podczas gdy rodzic np. stuka, dzieci biegają po ogrodzie, gdy. przestaje stukać, dzieci jak najszybciej dotykają czegoś zielonego. //zabawa ruchowa z elementem bieżnym/.

„Nie wstydź się i do mnie przyjdź” – dziecko stoi naprzeciwko rodzica w odległości ok. 5m  –rodzic mówi dziecku jak na ma do niego przyjść, i sposób, w jaki ma przyjść, np. Jasiu, Jasiu nie wstydź się i przyjdź do mnie tak, jak porusza się słoń. Następnie zmiana ról.

Dla chętnych: „Żabka” – różnice” – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej oraz koncentracji uwagi

Pozdrawiamy, do jutraEmoji Book Tag

12.04.2021r. PONIEDZIAŁEK

Potupiemy, poklaszczemy, pomachamy i tak się dzisiaj z wami witamy.

Motylki dzisiaj obchodzą Nietypowe Święto

„Krótka historia czekolady” – rozmowa kierowana. Rodzic pokazuje dziecku tabliczki czekolady: mlecznej, gorzkiej i białej. Dzieci zwracają uwagę na różne kolory czekolady. Wyjaśniamy dzieciom, że kolor czekolady zależy od ilości kakao użytego do jej wyprodukowania. Następnie opowiadamy, z czego robi się czekoladę, pokazujemy ilustracje przedstawiające drzewo kakaowe i jego nasiona. Wyjaśniamy, że największe uprawy drzewa kakaowego są obecnie w Afryce. Kakao robi się z nasion znajdujących się w owocu tego drzewa – strąku kakaowca. Nasiona po wyjęciu z owocu są białe, dopiero później robią się brązowe, m.in. na skutek palenia. Zwracamy też uwagę dzieci na to, że biała czekolada jest nietypowa, ponieważ nie zawiera kakao.

Podczas rozmowy można pokazywać poniższe obrazki;

„Jaka jest czekolada?”: 

Zwrócenie uwagi dzieci „Dlaczego nie należy jeść dużo słodyczy?”

Poruszajcie się trochę przy piosence Gummy Bear „Czekolada”

https://www.youtube.com/watch?v=E_RnCob7NjE

Załóżcie fartuszki, umyjcie rączki i proponujemy „Czekoladowe warsztaty”:

A. czekoladowe fondue

B. inna propozycja

C. to będzie fajne ćwiczenie języczka

„Zając z czekolady” – namalujcie sylwetę zająca pędzlem maczanym w kakao rozpuszczonym w wodzie lub brązowa farbą.

Dla chętnych: „Dopełnij do…” – doskonalenie umiejętności liczenia

Film: Tajemnica produkcji czekolady”  

https://www.youtube.com/watch?v=1vE2n1bZKEc

Za udział w dzisiejszym zajęciu, każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

Żegnamy się z Wami. Do jutra.Emoji Book Tag

 

Brak opisu obrazka

Nowe słownictwo :

a lion - lew

a monkey - małpa

a zebra - zebra

a giraffe - żyrafa

 

Throw the beanbag
To idealna zabawa na rozpoczęcie pracy ze słownictwem. Dziecko  rzuca woreczek wypełniony grochem  na rozłożone na podłodze karty. Mogą wycelować w słowo, które już znają, a może im się to nie udać, tak czy inaczej wspólnie powtarzamy “wylosowany” wyraz. Po jednej rundzie można przyspieszyć tempo zabawy i/lub w pierwszej rundzie każdy wyraz powtarzać dwa razy (np. wolno i szybko), w drugiej tylko raz (szybko). Bardzo fajna i angażująca zabawa.

Step  on…

Czyli nowa  zabawa, na punkcie której dzieci dosłownie oszalały!   Zasady bardzo proste: dzieci biegają/chodzą po pokoju, w tle gra muzyka, rodzic zatrzymuje ją w pewnym momencie i wypowiada słowo, które dzieci muszą szybko odnaleźć i na nim stanąć.

Telescope
Ta zabawa to także nowość, idealnie nadająca się do powtórzenia poznanych słów, także dla najmłodszych dzieci. Kartę z obrazkiem zwijamy w rulonik i związujemy gumką-recepturką, podajemy ją dzieciom prosząc by  zajrzało do środka i spróbowało odgadnąć, co widzi. Następnie rozwijamy kartę i sprawdzamy na ile przewidywania dzieci się sprawdziły :)

Find an animal

Dzieci poruszają się po pokoju przy muzyce, kiedy muzyka ucichnie rodzic podaje nazwę zwierzęcia do którego dzieci muszą jak najszybciej podbiec.

Guess!
Na sam koniec zajęć, kiedy przychodzi czas na sprzątanie, możecie wykorzystać tę grę. Wszystkie karty odwracamy tak, by nie było widać co się na nich znajduje, wskazujemy jedną z nich i mówimy What’s this? Guess! Kartę odwracamy dopiero, kiedy dzieci odgadną znajdujące się na niej słowo. Po kolei zbieramy wszystkie plansze z podłogi :)

 

09.04.2021r. PIĄTEK

Dzisiaj karty pracy:

- 4 – latki KP 27

Witamy wszystkie Motylki, czy wiecie jaki dzisiaj dzień? – PIĄTEK.

Przypomnijcie sobie jakie mamy dni tygodnia.

 

Powitajmy się piosenką Na dzień dobry klaszczą dzieci  https://www.youtube.com/watch?v=FSpO0R3qlqs

 „Kto może zagrać w teatrze, czyli rodzaje teatru” – pokazujemy dzieciom różne przedmioty: kukiełka, pacynka, łyżka, marionetka i pytamy: Co to za przedmioty? Dzieci podają nazwy zgromadzonych rekwizytów. Czy mogą one zagrać w teatrze? Dzieci wyrażają swoje opinie, Rodzic zwraca uwagę, że łyżka też może zagrać w teatrze, jeżeli ożywi ją aktor. Są różne teatry, np.
– Teatr tradycyjny – grają w nim aktorzy, mogą być ubrani w różne stroje, czasami dziwne i śmieszne.
– Teatr lalek – w nim grają różne lalki (marionetka, kukiełka, pacynka – aktorzy udzielają im swojego głosu i najczęściej są schowani).
– Teatr cieni – głównym aktorem jest w nim cień, który tworzy schowany za zasłoną aktor.
– Teatr tańca (np. balet) – tu aktorami są tancerze, którzy podczas przedstawienia nie mówią
ani słowa, a swoje historie opowiadają tańcem.
– Opera – tu aktorami są śpiewacy

      

„Marionetka i animator” – dziecko - marionetka leży, rodzic - animator stoi nad nim w rozkroku. Animator ma za zadanie ożywić swoją marionetkę, tzn. gdy wyciąga rękę w kierunku ręki marionetki, ta unosi swoją, gdy kieruje rękę nad nogę marionetki, dziecko-marionetka unosi ją. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie, zmieniając role.

„Robimy kukiełki” – proponujemy wykonanie kukiełki z plastikowej łyżki, patyczka po lodach, zakrętek po butelkach, można też wyciąć z  kartonu kształt łyżki. Propozycje umieściłyśmy poniżej

Zachęcamy do stworzenia własnego przedstawienia z użyciem kukiełek, pacynek lub innych zabawek.

A sceną może być zarzucony koc.

Proponujemy zobaczyć „Teatr chmur”  https://www.youtube.com/watch?v=sE9X6mxtRRE

Na podwórku -  poobserwujcie niebo, co przypominają Wam chmury, z czym Wam się kojarzą ich kształty.

 

WESOŁEGO DNIA. DO PONIEDZIAŁKU :)

 

 

 

08.04.2021r. CZWARTEK

Dzisiaj karty pracy:

 5 – latki  KP4.6

Witamy Was dzisiaj cieplutko.

Czy rączki czysto umyte? Śniadanko całe zjedzone? Siły zebrane do dalszej pracy?

To zaczynamy – zapraszamy Was do świetnej zabawy!

„Poznajemy balet” – Rodzic pokazuje dziecku baletkę /obrazek/ i pyta: Czy wiesz, co to jest i do kogo mogło należeć? Następnie pokazuje ilustrację dziewczyny i chłopaka w strojach baletowych. Dziecko omawia wygląd tancerzy i podaje nazwy elementów ich stroju, tj. baletki (pointy), paczka baletowa inaczej tutu – strój uszyty z tiulu (dla dziewcząt), mężczyźni tańczą w trykocie oraz getrach.

  

https://www.youtube.com/watch?v=BLPOHDsaBKc  „Jezioro łabędzie” – balet profesjonalny

https://www.youtube.com/watch?v=qqYsp0m-2x4 „Jezioro łabędzie" - w wykonaniu dzieci

„Nasze Jezioro Łabędzie” – improwizacja ruchowa do fragmentu muzyki z „Jeziora Łabędziego” Piotra Czajkowskiego.

A teraz zapraszamy Was do baśniowej krainy tańca i muzyki. Dziewczynki prosimy, żeby ubrały tiulowe spódniczki, a chłopcy getry. Rodzica prosimy o włączenie muzyki, a Wy Motylki spróbujcie zamienić się w tancerzy baletu i pokazać ruchem wszystkie emocje zawarte w utworze „Jezioro łabędzie”.  Powodzenia!

„Baletnica” – praca plastyczna; kolorowanie, dorysowywanie części ciała baletnicy.

Sposób wykonania pracy:

Rodzica prosimy o wydrukowanie szablonu lub narysowanie body i przygotowanie potrzebnych materiałów.

Dziecko ma za zadanie pokolorować body. Następnie dokleić tutu – spódniczkę baletnicy wykorzystując papilotki do muffinek, wstążeczkę tiulową, chusteczkę higieniczną, bibułę lub zwiniętą w harmonijkę kartę kolorowego papieru itp. Na koniec dorysowuje głowę, ręce i nogi.

Dla chętnych dzieci: „Baletki”przeliczanie liczebnikami porządkowymi

Wyjście do ogrodu

 „Szkoła baletowa” –  dziecko w „szkole baletowej” ma do wykonania różne zadania, np. stanie na jednej nodze, szybki obrót, chodzenie po linie, chodzenie do przodu i do  tyłu z liściem na głowie itp.

Bawcie się dobrze. Do jutra.Emoji Book Tag

07.04.2021r. ŚRODA

Dzisiaj karty pracy:

- 4 – latki KP 26

- 5 – latki KP4.5

Witamy Was znaną przez nas zabawą „Wszyscy są?  Witam Was ! Zaczynamy już czas!!”

https://www.youtube.com/watch?v=fLX5nj9jeuk

Słuchanie wiersza i rozmowa nt. jego treści
W teatrze
Marlena Szeląg
W wygodnym fotelu siedzę w teatrze, przed siebie na scenę wciąż patrzę, i patrzę…
Wtem gasną światła w wielkiej sali, wszyscy rozmawiać zaraz przestali.
Do góry pnie się czerwona kurtyna, bo właśnie spektakl się rozpoczyna.
Już scenografia wprawia w zdumienie, do zamku przeniesie nas przedstawienie.
Wtem aktor wchodzi w złotej koronie i siada dostojnie na wielkim tronie.
A z nim aktorka w sukni balowej, odgrywa rolę mądrej królowej.
Już słychać w dali trąby i dzwony, poddani składają niskie ukłony.
Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi, a obok niego koń płowy stoi.
Lecz koń ten nie jest żywą istotą, jest rekwizytem, ręczną robotą.
I chociaż z drewna jest wyrzeźbiony, to w przedstawieniu jest ożywiony.
I szybko tak mija mi czas w teatrze, a gdy się boję, na scenę nie patrzę!

Kiedy się smucę lub kiedy wzruszę, łezki w chusteczkę wytrzeć wnet muszę.
Są też momenty wielkiej radości, skąd tyle emocji w mym sercu gości?
Teraz aktorzy zdejmują maski, chyba czekają na widzów oklaski?
Z uśmiechem nisko nam się kłaniają, wielkie uznanie i brawa dostają!
Czerwona kurtyna się opuściła i całą scenę znów zasłoniła.
Wtem błysły światła w wielkiej sali, wszyscy ze swoich foteli wstali.
I to już koniec jest przedstawienia
– Teatrze magiczny, do zobaczenia!
 

Zadajemy dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: W jakie miejsce przeniósł nas wiersz? Po co chodzi się do teatru? Jacy bohaterowie występowali w spektaklu, o którym opowiadał wiersz? Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze? /rozmawiamy z dziećmi na temat scenografii, sali, sceny, kurtyny, aktorów, masek, kostiumów, afiszu, biletów itp./ Jakie emocje, uczucia może w nas wzbudzić przedstawienie teatralne? Kto z was był kiedyś w teatrze? Czy wam się tam podobało? Jeśli tak, to dlaczego?

   Brak opisu obrazka

 

 „Kurtyna do góry, kurtyna w dół” – zabawa ruchowa. Dzieci maszerują po pokoju w rytmie granym przez rodzica, trzymając za rogi chustę /apaszkę/. Gdy muzyka cichnie, rodzic podaje hasło: Kurtyna w dół! – dzieci chwytają chusty za dwa rogi, wyciągają do góry ręce, stają na palcach i powoli kucają, naśladując chustą opuszczanie kurtyny. Gdy muzyka gra głośniej i rodzic podaje hasło: Kurtyna w górę! – dzieci kucają i chwytają chusty za dwa rogi, po czym powoli wstają, wyciągają ręce do góry i stają na palcach, naśladując chustą podnoszenie kurtyny.

 

Tygrys w teatrze lalek – wirtualny spacer po opolskim teatrze

https://www.youtube.com/watch?v=bH1EgX2CXi8

https://www.youtube.com/watch?v=-q8brCL77I8

„Teatr - kodowanie”

„Znajdź bilet” - dziecko stoi w rogu pokoju, rodzic proponuje zabawę. Chodzenie pod dyktando w celu znalezienia biletu, np.: trzy kroki do przodu, obróć się w lewo, czyli w stronę np. okna, stań na lewej nodze, dwa kroki w prawo  itp. aż dziecko dojdzie do biletu.

„Gdzie jest bilet?" - dziecko siada naprzeciwko rodzica, zamyka oczy, rodzic kładzie bilet z przodu, z tyłu, z boku /prawa, lewa strona/, obok krzesła, między misiem a lalką, pod stołem itp. Dziecko otwiera oczy i musi szybko odpowiedzieć, gdzie leży bilet.

„Dojdź do fotela?” – dziecko zgodnie z instrukcją rysuje drogę dzieci do teatralnego fotela. Karty pracy wg uznania rodziców. 

 

Zabawy na podwórku:
– „Naturalne przedmioty rekwizytami teatralnymi” – dzieci szukają w ogrodzie dowolnego materiału przyrodniczego, np. kamieni, patyków, liści, i zastanawiają się, w co można je zamienić, aby stały się rekwizytami w dowolnym przedstawieniu teatralnym, np. patyk można zamienić w laleczkę, długopis, różdżkę, miecz itp

 

 

Radosnego dnia. Do jutra:)

 

06.04.2021r. WTOREK

Witamy Was po świętach

Przez następne dwa tygodnie będziemy omawiać wartość

„WIARA W SIEBIE”

Dzisiaj będą do zrobienia karty pracy:

4 latki: – KP 25

5 latki: – KP część 4 KP 4.2-3, 4.4

Z wielką radością” – zabawa na powitanie,  dziecko wraz z Rodzicem śpiewają na melodię „Pingwin”.

Z wielką radością           sł. Gabriela Lipińska, muz. tradycyjna

Z wielką radością,                                      

Dzieci rozkładają szeroko ręce na boki w geście powitania.

z pięknym uśmiechem,                           

Rysują ręką na swojej twarzy wielki uśmiech.

witamy (imię dziecka) cię, cię, cię!

Kłaniają się i trzykrotnie klaszczą w dłonie.

Raz rączką prawą,

Machają prawą ręką.

raz rączką lewą.

Machają lewą ręką.

Do przodu, do tyłu,

Robią skok obunóż do przodu, a następnie skok obunóż do tyłu.

i raz, dwa, trzy!

Trzykrotnie tupią.

„Legenda o Smoku Wawelskim” – teatrzyk kukiełek

https://www.youtube.com/watch?v=-hjgkHeMOGk 

Po obejrzeniu spektaklu  prosimy Rodzica, żeby porozmawiał z dzieckiem na temat:

  • wiary we własne siły, jaką prezentował szewc Skuba,
  • pracy szewca.

Zabawa muzyczna z obuwiem – inspiracja muzyczna: Letkiss-  Orchesta Roberto Delgado.

https://www.youtube.com/watch?v=SDPUxHRFJts

„W fotelu kinowym” – zabawa słuchowa.

Rodzic prosi, aby dziecko usiadło wygodnie jak w fotelu kinowym i podawało nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach /PDF/. Pokaz wielkiej i małej litery F, f – czytanie globalne wyrazu „FOTEL” /5l/.

Następnie 4latki  liczą sylaby w słowach, a 5 latki wskazują obrazki, których nazwie występuje głoska „f”.  

Dla chętnych: „Wiążę sznurówki”-  nauka wiązania butów /pomoże Wam w tym wierszyk PDF/

4 latki – na supełek

5 latki – na kokardkę

Wyjście do ogrodu /jak pogoda dopisze/:  rysowanie kredą bohaterów poznanej legendy na płytach chodnikowych lub na ziemi patykiem.

Dobrej zabawy. Do jutra.POZNACIE PRAWDĘ, A PRAWDA WAS WYZWOLI: BAN !!! 

02.04.2021r. PIĄTEK

Witamy Was w ostatnim dniu świątecznego tygodnia.

Jest to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu - możemy się do niego przyłączyć ubierając się na niebiesko :) :) :)

 

Powitajmy się zabawą wielkanocną przy muzyce   https://www.youtube.com/watch?v=TgYNrnlxsdo
 

„Posadź zajączka” – dziecko bierze zajączka maskotkę lub sylwetę zajączka i  umieszczeniem go w przestrzeni, zgodnie z poleceniem p. posadź zajączka przed sobą, za sobą, pod krzesłem, między rodzicem a dzieckiem, za fotelem itp.

 

Śmigus Maria Konopnicka
Panieneczka mała
Rano dzisiaj wstała:
Śmigus! Śmigus!
Dyngus! Dyngus!
Bo się wody bała.
Panieneczka mała
W kątek się schowała!
Śmigus! Śmigus!
Dyngus! Dyngus!
Bo się wody bała.
Panieneczka mała
Sukienkę zmaczała:
Śmigus! Śmigus!
Dyngus! Dyngus!
Choć się wody bała.
Zadajemy dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: O jakiej tradycji była mowa w wierszu? Kto wstał rano? Czego się bała Panieneczka? Gdzie się schowała? Co zmoczyła Panieneczka?
 „Lany Poniedziałek” – opowiadamy dzieciom o zwyczajach i symbolice lania wodą. Można wykorzystać poniższe obrazki.

śmigus-dyngus nazywano inaczej „oblewanką” lub „Świętym Lejkiem”. W dawnych czasach nazwę śmigus-dyngus traktowano rozdzielnie. Śmigus oznaczał oblewanie wodą oraz uderzanie dziewcząt po nogach rózgą z palmy, natomiast dyngus oznaczał wręczanie datków stanowiących wielkanocny okup.

A teraz trochę zabawy przy muzyce ZAJĄC DŁUGIE USZY MA https://www.youtube.com/watch?v=fZ9gKoZl9ws

 

Zabawy na podwórku

– „Z kubkiem wody” – dziecko trzyma  w ręku plastikowy kubek z wodą. Na sygnał  musi dojść do pachołka oddalonego około 3–4 m od linii startu, okrążyć go i wrócić na miejsce – nie wylewając przy tym wody. Za każdym razem można wydłużać dystans.

– „Napełniamy wiadro wodą” – dzieci stoją w odległości ok. 2 metrów od wiadra, do którego wrzucają np. niebieskie lulki z papieru, kamyczki wg uznania
 

„Król i królowa tradycji” – w tym tygodniu zdobyliście wiedzę na temat tradycji wielkanocnych. Dlatego otrzymujecie od nas  koronę Króla i Królowej Tradycji. 

 

 „Śmigusówki” – namaluj farbami swoją zabawkę na Śmigus dyngus /dla chętnych/.

 

WIELKANOCNE ŻYCZENIA

Brak opisu obrazka

Kolorowych jajeczek, wełnianych owieczek,

rozkicanych króliczków, pyszności w koszyczku,

a przede wszystkim mokrych ubranek w poniedziałkowy ranek

WESOŁEGO ALLELUJA!

Życzą panie Violetka, Justynka i Agatka.

 

Do zobaczenie po świętach :)

 

 

01.04.2021r. CZWARTEK

Rozpoczął się nowy miesiąc - kwiecień. Prosimy rodziców o zapoznanie dzieci z nazwą nowego miesiąca.

Dzisiaj będą do zrobienia karty pracy:

- 4- latki - KP 22

- 5- latki -  KP część 3: nr 45

Ćwiczenia języka z Wielkanocnym króliczkiem https://www.youtube.com/watch?v=ti5Id5-_68c

„Ukryta ilustracja” – obrazek przykryty jest drugą kartką z wyciętym otworem. Prosimy, żeby Rodzic przesuwał kartką z otworem po obrazku baranka do momentu, gdy dziecko odgadnie, co jest na „ukrytym obrazku” /wprowadzenie do piosenki/.

„Śniadanko baranka”   sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

https://www.youtube.com/watch?v=PhkxYxtsa1k

Rodzic zadaje pytania do wysłuchanej piosenki np.: Kto jest bohaterem piosenki? Jakie jeszcze zwierzęta były wymienione w piosence? Co je na śniadanko baranek, a co inne zwierzęta z piosenki? Czy piosenka jest wesoła, czy smutna?

Nauka refrenu piosenki. Dziecko powtarza za Rodzicem słowa refrenu. Podczas powtarzania wystukuje rytm piosenki, uderzając dłońmi o uda, podłogę i klaszcząc w dłonie.

„Baranki” – zabawa przy piosence. Dziecko-baranek porusza się po pokoju w trakcie zwrotek piosenki. Podczas refrenu stoi nieruchomo i śpiewa, jednocześnie wyklaskując lub wytupując rytm.

„Gdzie jest baranek?” – zabawa słuchowa. Rodzic – baranek ma mały dzwonek /zamiast dzwonka można użyć kubeczka z ryżem itp./ i cicho nim dzwoni. Dziecko jest pasterzem z opaską na oczach. Jego zadaniem jest wskazać ręką miejsce, w którym znajduje się zagubiony baranek.

 

„Wielkanocne ćwiczenia” - Wcześniej przygotowujemy sobie kolorowe obrazki z zadaniami do wykonania. Rodzic losuje z koszyczka obrazek (można na zasadzie wielkanocnej wyliczanki: „Wielkanocna wyliczanka królik, pisklak i pisanka, raz, dwa, trzy, co w koszyczku niesiesz ty?” Autor: Agata Dziechciarczyk, po czym prezentuje go dziecku, które wykonuje dane ćwiczenie. Kiedy dziecko będzie już wiedziało co i jak pokazywać, można pobawić się w kalambury. Następnie zmiana ról.

„Co znajdę pod skorupką?” – zabawa badawcza

Rodzic przygotowuje dwa jajka kurze – jedno zwykłe, świeże, drugie ugotowane na twardo. Pyta dziecko, czy wie, co kryje się pod skorupką. Po wypowiedziach dziecka Rodzic rozbija na talerzu jedno jajko oraz kroi na pół jajko ugotowane i wskazuje białko oraz żółtko. Dzieci obserwują.

 „Wielkanocny baranek” – praca plastyczno – techniczna.

Proponujemy wykonanie baranka – do woreczka można włożyć np.: watę, kulki białej bibuły, ryż, popcorn.

Dzieci 4 – letnie maja sylwetę baranka na sztywnej kartce /sylwetę wypchać z perforacji, dokleić brakujące części/.

 

Pozdrawiamy. Do jutra :)

31.03.2021r. ŚRODA

Witamy Was zabawą "Wesołe powitanie"

https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec

Dzisiaj będą do zrobienia karty pracy:

- 4- latki - KP 23, 24

- 5- latki -  KP część 3: nr 47

„Rysujemy jajka światłem” –  przyciemniamy pokój, przypinamy duży arkusz papieru, na którym narysowane jest jajko w kształcie litery o z zaznaczonym (za pomocą strzałki) kierunkiem kreślenia. Rodzic rysuje pisankę światłem latarki, a następnie dzieci.

Zapraszamy do zabawy: "Wielkanocne jajo"

https://www.youtube.com/watch?v=s8X-15MJTd0     

 „Działania z kolorowymi pisankami”
– „Segregujemy pisanki” – dzieci segregują wycięte wcześniej sylwety pisanek ze względu na kolor, wielkość i przeliczają ile jest pisanek w każdym zbiorze.

 

– „Liczymy jajeczka” – dzieci biorą po 6 wyciętych z papieru pisanek. Rodzic podaje różne działania, np. mówi: Ile to jest dwie pisanki dodać dwie pisanki?, a dzieci dokładają lub odejmują sylwety jajek i podają wynik.
* Kurka zniosła dwa jajka /dziecko wkłada do koszyczka lub pojemnika 2 jajka/, następnie zniosła jeszcze trzy /dziecko dokłada 3 jajka/. Ile jest jajek w koszyczku?

*kurka zniosła 6 jajek /dziecko wkłada 6 jajek/, do kurnika wkradł się lis i zabrał 5 jajek /dziecko odkłada 5 jajek/. Ile jajek zostało w koszyczku/

itp. działania na dodawanie i odejmowanie


– „A co po tej pisance?” – dzieci układają z wyciętych pisanek rytmy np.

Spacer po najbliższej okolicy lub zabawy na podwórku:

– poszukajcie zwiastunów wiosny, ułóżcie np. gałązki bazi z kamyczków i patyków lub koszyk z jajkami. A może macie inne pomysły.

- narysujcie w powietrzu pisankędzieci za pomocą kijka ze wstążką /sznurkiem/ rysują w powietrzu jajka /zataczanie małych, większych, i największych kółek raz prawą, raz lewą ręką/. lub rysowanie kijkiem po ziemi.

Znajdź różnice 

Radosnego dnia :)

 

30.03.2021 WTOREK

Witamy Was dzisiaj piosenką: „Dzieńdoberek” https://www.youtube.com/watch?v=8G0Il3QplWE

Zabawa logopedyczna: https://wordwall.net/pl/resource/1426886/logopedia-głoska-l

„O kurce, która zapominałaby o tradycji” M. Szeląg - słuchanie opowiadania i rozmowa na temat zwyczaju malowania jajek na Wielkanoc  

Zadajemy dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: Kogo podczas wiosennego spaceru napotkał suseł Sylwek? Co się przytrafiło kokoszce? Kto pomógł rozwikłać zagadkę kolorowych jajek? Jak nazywały się kolorowe jajka, które rozsypała kurka? Czego symbolem jest pisanka? Po co kurka niosła kolorowe jajka? Kto pomógł jej w roznoszeniu jajek? Dlaczego dla kurki zabrakło pisanek? W jaki sposób zwierzęta rozwiązały ten problem? Kto zasiadł do świątecznego śniadania w domu kurki? Co postanowił suseł Sylwek, gdy trzymał w łapce pisankę i dlaczego?

 

Zapraszamy do Wielkanocnego muzykowanie https://www.youtube.com/watch?v=ua76J5gP8PI

 

„Wielkanocne pisanki” – ozdabianie szablonu jajka wg własnego pomysłu /wykorzystać można: plastelinę, makaron, bibułę itp./

Zabawy na podwórku „Tworzę świąteczną grę ścigankę”  dziecko z pomocą dorosłego tworzy prostą grę ścigankę na podwórku. Pionki to osoby biorące udział w zabawie. Wyznaczamy na podwórku miejsce startu, rysujemy chodnik za pomocą kredy, wyznaczamy metę. Może dodawać ułatwienia i przeszkody. Kiedy gra jest gotowa, dziecko gra z uczestnikami zabawy. Do gry można wykorzystać  kostki  /dla każdego gracza po jednej/ lub palce dłoni. W razie niepogody grę można przenieść do domu. Wtedy wykorzystujemy pionki, zakrętki po butelkach, a chodnik rysujemy na kartkach.

 

Dla chętnych „Szlaczki na pisance”  

Wesołego dnia 

 

29.03.2021 PONIEDZIAŁEK

Rozpoczynamy tydzień związany ze Świętami Wielkanocnymi

Dzisiaj będą do zrobienia karty pracy:

- 4- latki - KP 21

- 5- latki -  KP część 3: nr 46 i 48

„Jajo” – zabawa  z rymowanką. Dziecko ma przed sobą trzy lub więcej wyciętych sylwety jajek i wylicza je rymowanką:

Jajo Marlena Szeląg
Zwykłe jajo krąży w kole
i narzeka na swą dolę.
Chce na święta być pisanką,
kolorową nakrapianą.
Gdy dostaniesz jajo ty,
rysuj na nim kropki trzy.

Na które jajko wypadnie, na tym dzieci rysują trzy dowolne kropki.

Zabawa ruchowa „Spacer z pisanką” – ćwiczenie równowagi. Dzieci maszerują, wysoko unosząc kolana. Na sygnał / np. uderzenie w dłonie /dzieci stają na jednej nodze, kładąc  sobie woreczek-pisankę /lub inny przedmiot/ na kolanie drugiej nogi /uniesionej w górę/. Na zmianę ćwiczą chód i stanie jednonóż na prawej i lewej nodze. Maszerując, dzieci trzymają woreczek-pisankę na głowie.

Wielkanocny stół Marlena Szeląg
Wielkanocny stół już obrusem nakryty,
w rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.
Na środku święconka, a w niej pisanki
– jajka zdobione we wzorki i plamki.
W wazonie świątecznie się prezentują
bazie, co kotki swe pokazują.
Już na talerzach kiełbasa biała,
zalana barszczem jest prawie cała.
A tam mazurek – wypiek świąteczny,
posyła babie ukłon serdeczny.
Tuż obok talerz – jajka w nim siedzą,
wraz z życzeniami bliscy je zjedzą...
Już na śniadanie goście przybyli
– na stole symbole tradycji odkryli.


Zadawanie pytań do wysłuchanego utworu np.: O jakim święcie jest mowa w wierszu?
Czym nakryty był stół? Co znajdowało się na świątecznym stole? Po co na święta Wielkanocne szykuje się jajka? Jak myślicie, co to jest tradycja? Czy według was jest ważna, dlaczego?

Możesz zobaczyć obrazki wielkanocnego stołu  PDF wielkanocny stół

 

Zabawa tematyczna „Szykujemy wielkanocny stół” – dzieci szykują dla misiów, lalek lub innych maskotek wielkanocny stół. Można wykorzystać: biały obrusik, zabawkowe naczynia i sztućce, zabawkowe produkty spożywcze i/ lub ilustracje przedstawiające potrawy wielkanocne.

„Jajeczka do święconek” – rozkładamy na podłodze obręcze zrobione np. z wełny – są to święconki.

Dzieci-pisanki poruszają się w rytmie granym przez osobę dorosłą.
Podczas przerwy w muzyce osoba dorosła wymienia jedną liczbę (od 1 do 5), a dzieci-pisanki zajmują miejsca w święconkach tak, aby w każdej z nich znalazła się wskazana liczba jajek.

Pozdrawiamy, do jutra 

Brak opisu obrazka

Słownictwo związane z Wielkanocą:

Easter, Easter Day – Wielkanoc

Easter Bunny – króliczek, który przynosi dzieciom wielkanocne prezenty

Easter basket – koszyczek z prezentami, przynoszony przez króliczka

Easter eggs – jajka wielkanocne, pisanki lub jajka czekoladowe

lamb – baranek

chick – kurczaczek

https://www.youtube.com/watch?v=2GBhDPkXsJs

„Easter Eggs” – Dzieci odnajdują schowane w różnych miejscach szablony jajek w różnych kolorach. Układają je na dywanie segregując na kolory (red, geen, blue, yellow, orange).


 „What’s missing?” – Rodzic rozkłada kolorowe jajka na dywanie, zakrywa jedno z nich. Zadaniem dzieci jest podać kolor jajka, które zostało zakryte (podczas zakrywania jajek dzieci mają zamknięte oczy). 

 

,,Put in the basket..” – mówimy polecenie, włóż do koszyka np. baranka – put in the basket a lamb, itd.

Możemy też utrwalając liczenie pobawić się tylko pisankami – np. put in the basket two eggs, lub kolorami np. red eggs.

 

Easter Puzzles ( Drukujemy obrazki świąteczne, następnie przecinamy na pół. Dzieci szukają par. Po złożeniu obrazka nazywają go ).

Zabawa z rymowanką, która jest bardzo prosta:

Easter eggs, Easter eggs, where are they?

Open your eyes and look around,

Open your eyes and look around!

Jak tylko powiemy rymowankę, dzieci wyruszą na “poszukiwanie” jajek. 

 

Zaprezentujcie obrazki z poznawanym słownictwem dzieciom, wspólnie nazwijcie wszystko co się na nich znajduje, a następnie poskładajcie na mały kwadracik i włóżcie do koszyka! Tu przyda się kolejna rymowanka:

Easter basket, Easter basket what’s inside?

Easter basket, Easter basket, 

Let’s find out!

W tym momencie dziecko losuje mały obrazek, który nazywa.

Wersja XML